Sep 29, 2015

PIALA EUROPA : LIVERPOOL LAWAN SION


Brendan masih anggap Piala Europa sekadar picisan. Ambil peluang bagi rehatkan pemain utama untuk perlawanan kejiranan dengan Everton di Goodison Park. Rasanya ramai pemain yang kita hampir lupa kewujudan bakal ditonjolkan, macam Xavi Allen dan Twitter Enrique. Bagi peluang Bogdan pula setelah cemerlang menangkis penalti masa lawan Carlisle. Jika masih kekalkan duplikasi dari taktikal  sebelum ini, 3-4-3,  andaian kesebelasan begini memnag cun diturunkan.

Bogdan
Gomez Skrtel Toure
Ibe Rossiter Allen Enrique
Lallana Origi Texeira

Ini barisan kemungkinan sebab Enrique dan Texeira ada dalam kesebelasan skuad simpanan menentang skuad simpanan Leicester City malam ini. Enrique kemungkinan besar turun, namun pilihan hati Teixeira kita harapkan dapat kecapi peluang sebagaimana pemain lain dapat. Memang kalah memang tiada dalam perancangan sebab awal-awal lagi angkat bendera letak barisan lemah, namun saya harapkan pemain dapat beri peminat yang bayar duit tiket di Anfield tengok persembahan menarik dan bermutu.

Sep 27, 2015

LIVERPOOL 3-2 ASTON VILLA


Brendan kembali nampak sombong dalam wawancara. Adalah dia sedar dia diselamatkan oleh Sturidge pada malam tadi. Kehadiran Sturridge macam soket penyambung, semua perkakasan yang tak berfungsi telah kembali normal. Iyalah kita tengok Coutinho dan Ings, mereka perlukan pemain yang bukan sahaja boleh berada dalam pelbagai posisi serangan malah dapat menerima dan memberi hantaran dengan muudah. Bukan nak merendahkan Benteke, tetapi dengan Liverpool tak main macam Aston Villa gunakan kekuatan dan kelebihan Gestede, saya nampak Benteke bakal jadi macam Lovren, pemain yang buatkan Brendan serba salah nak letak atau simpan dari kesebelasan utama.

Saya tak gusarkan serangan sangat jika Strurridge kekal sihat sepanjang masa.  Tetapi paling bermasalah sekarang ialah unit pertahanan, bukan pemain pertahanan secara individu. Unit pertahanan bermaksud keadaan taktikal pasukan ketika bola dikawalan pemain lawan. Pemain serangan macam sekadar membantu ala kadar. Tetapi bagi yang penting untuk memastikan serangan lawan dipatahkan seawal mungkin ialah pemain tengah. Lucas dan Milner pasangan yang kurang agresif dan pantas. Jika Henderson kembali saya rasa Lucas bakal diraya korbankan kalau masih gunakan 352.

Dua gol Gestede memang bolah dielakkan jika hanya dua keadaan. Pertama jika pemain kita dapat menghalang hantaran lintang awal macam gol pertama, Lucas patut terjun bila Hutton buat hantaran. Gol kedua Clyne juga lambat menghalang pemain sayap melepaskan hantaran lintang mencari kepala Gestede. Kedua ialah pemain bek sendiri tak berapa agresif dan lambat buat keputusan bila dalam kawasan bahaya. Gol pertama nampak sangat Emre tak menerpa nak menerjah Gestede. Gol kedua tak ada komunikasi antara Skrtel dan Sakho, dua-dua dok tengok bola, tapi bahaya yang menanti bukan bola tapi pemain renjong yang meluru dari belakang sapa lagi bukan Gestede.

Brendan masih selamat buat masa ini. Tapi dapatkan beliau selamat dalam fasa Tragedi Oktober kalau ikut jadual kat bawah.


Everton (Goodison)
Spurs (WHL)
Southampton (Anfield)
Chelsea (Stamford)
Palace (Anfield)
City (Ettihad)
Swansea (Anfield)

Sep 25, 2015

LIVERPOOL LAWAN ASTON VILLA

kredit @kakigrafik

Peribahasa bolasepak moden, hanya peminat pasukan lawan yang sokong pengurus Liverpool yang lingkup. Itu kenyataan bukan. Lihat balik semasa Moyes di Menyu. Bersorak-sorai sekalian peminat Liverpool bila Moyes melingkupkan Menyu dengan satu persatu rekod buruk beliau pecahkan. Sekarang dah terbalik-kuang dan peminat Menyu yang pernah alami mimpi buruk dengan Moyes, sedang mentertawakan nasib kita dan ramai mahukan Brendan kekal untuk mudah membahankan kita. 
Masalah besar Brendan bukan sebab dia tak punyai idea yang bagus dalam bolasepak. Idea bagus beliau adalah untuk main ala Barcelona. Kita semua setuju itu terbaik demi bolasepak Liverpool yang memang menghiburkan sekalian lama, bukan boring melampau macam Chelsea. Namun apa yang tak kena dengan Brendan ialah samada dia tak reti nak beli pemain bagus atau pemain bagus memang tak mahu main dibawah kendalian beliau. Semasa dia dibawa masuk ramai nampak Liverpool akan menjadi klon Barcelona, tapi klon berjaya sebab ada Suarez.

Suarez menjadikan Brendan nampak gah. Suarez bukan jenis main ikut taktikal sangat. Tapi kehebatan beliau ialah dapat menjadikan pemain sederhana macam Sterling dan Sturridge, malah Coutinho jadi hebat. Kita tengok bila Suarez berambos pergi, apa yang terjadi kepada Sterling, Sturridge dan Coutinho. Mereka semua macam tak ada idea nak pecahkan kubu lawan sebab mereka tak ada keyakinan diri dan mental sekuat Suarez. Memang tak boleh nak buat apa bila Suarez pergi, nak ambil Sanchez, dia pula tak kenal siapa Brendan.

Sejak awal musim sekali lagi peluang terakhir diberi dan mungkin peluang terakhir. Namun Brendan masih tak penuhi harapan peminat. Kita tak pasti apa yang membuatkan Brendan bertukar dari pengurus berfalsafah menyerang, tup-tup main ultra-bertahan sejak awal musim. Mungkin ada kaitan dengan pembantu baru McAllistter dan O'Driscoll. Itu takkan jadi alasan bila letakkan pemain diluar posisi dan taktik negatif bila lawan pasukan lemah macam Norwich. Bukan sahaja itu paling buat orang menyampah bila abaikan pemain bagus macam Sakho dan biarkan Lovren membadutkan pertahanan.

Saya dengar cerita Brendan mungkin ada setakat beberapa perlawanan untuk selamatkan diri. Salah-satunya Aston Villa yang bakal kita bertemu di Anfield esok. Kita harap Brendan tak persia-siakan masa yang suntuk ini dengan cari kemenangan, walaupun kita tahu ianya tak semudah yang disangkakan. Kecederaan Benteke mungkin tak lorat setelah kembalinya Sturridge, malah Firmino juga bukan penting macam Coutinho sebagai pemain utama. Mungkin keinsafan Brendan membangkitkan kembali nak berubah dari letakkan kesebelasan terbaik dengan taktik mudah 442.

Mignolet
Clyne Skrtel Sakho Moreno
Lucas 
Milner       Emre
Coutinho
Sturridge Ings


Sep 19, 2015

LIVERPOOL LAWAN NORWICH

kredit @kakigrafik

Degil, keras kepala dan berprinsip. Itu yang kita nampak karektor Brendan Rodgers. Ianya jadi satu yang positif jika gunakan dengan cara yang betul. Masalahnya sekarang Brendan telah jadi tak ketahuan punca. Semua perancangan beliau tak menjadi, walaupun pada asasnya beliau punyai pemain yang mantap. Pemergian ke Bordeaux hanya membawa pemain simpanan dan akademi dikritik ramai. Namun bagi saya tak mengapa, Piala Europa mungkin bukan sasaran. Tapi bukanlah tempat untuk eksperimen taktikal sampah.

Berkali-kali dah lejen macam Carragher, Lawrenson, Souness dan banyak lagi komen tentang pendekatan Brendan yang tak berapa cantik. Teguran mereka dapat saya simpulkan antaranya Brendan letak pemain diluar posisi dan taksub sangat dengan formasi 4-3-3 dan paling kita menyampah dengar ialah pilih kasih yang melampau-lampau. Faktor inilah yang rasanya ramai peminat setuju punca pasukan kita nampak tak berapa sempoi permainan sejak dua menjak.

Ok kita imbas ke cerita di Bordeaux sat. Walaupun aksi dikejohanan Eropah kelas dua ini memang tak menarik dari segi lawan dan hadiah, namun peminat Liverpool memang jenis tak kisah. Sebab itulah ramai pesan, jika nak cari bakal suami cari peminat Liverpool, mereka setia walaupun susah senang. Ramai yang mengagahi pergi mamak atau berjaga lewat malam walaupun tahu mata rabak keesokan harinya. Nasib baiklah perlawanan dengan Bordeaux kali ni awal sikit main pukul 1 pagi, rasanya ramai yang boleh tahan mata lagi.

Kesebelasan yang diturunkan taklah nak kisah sangat. Tapi formasi 3241 paling semak otak kita tengok berbanding 4231 masa lawan Menyu haritu. Lawan pasukan setaraf Bordeaux tak payahlah nak main takut sangat sampaikan nampak begitu berterabur main. Apsal tak main 442, mudah dan tak payah perah kepala otak nak bertaktikal sangat padahal orang nampak Brendan memang terserlah merapu kalau cuba nak berekperimen. Letak 442 kalau tak pandai sangat nak bertaktikal, biar pemain buat kerja mereka.

Mignolet--------------------------------------------Mignolet
Gomez Toure Sakho -------------------- Gomez Toure Sakho Moreno
Ibe Emre Rossiter Moreno-------------------Ibe Emre Coutinho Lallana
Coutinho Lallana ----------------------------------Ings Origi
                                             Origi

Apa yang dapat disimpulkan secara keseluruhan perlawanan tersebut ialah pemain Liverpool tak dapat tunjuk kualiti sebenar sebab taktik kurang sesuai dengan kualiti mereka. Hanya Sakho dan Countinho yang main baik. Lallana walaupun jaringkan gol pembukaan, tapi asyik hilang bola dan suka main pusing-pusing badan, padahal kadangkala main hantaran mudah opsyen  terbaik. Ibe jauh dari apa yang kita harapkan, punyai potensi besar tapi dalam membuat keputusan yang tepat dia nampak hanyut. Gomez pula banyak perlu belajar, kerana gol Bordeaux boleh dielak jika beliau bertindak cepat.

Dengar cerita Henderson dan Sturridge dah boleh main untuk perlawanan dengan Norwich nanti. Berita yang menarik, tapi lebih menarik lagi Sakho baru sahaja sambung kontrak baru. Harap bukan kontrak baru sahaja untuk Sakho tapi dia kena jadi pemain utama juga. Memang nampak Sakho ciri kepimpinan beliau terserlah bila mengkapten  Liverpool ganti Toure. Lovren boleh kebangku simpanan dan kini masanya Skrtel bergandingan dengan Sakho balik.

Mignolet
Clyne Skrtel Sakho Moreno
Emre
Firmino Milner
Coutinho
Benteke Ings

Kalau nak menang dengan mudah tanpa berkompromi letak pemain luar posisi, kesebelasan diatas saya rasa memang sesuai. Benteke walaupun tak cargas, dia boleh pegang bola dan perlukan penyerang untuk menerima bola umpanan beliau. Kalau Sturridge masih belum boleh main, Ings opsyen paling mudah. Kekuatan Liverpool patutnya berpusat ditengah. Sebab itulah disyorkan letak formasi Berlian. Baru boleh main hantaran pendek sambil bila takdak bola boleh tekan lawan dengan mudah.

Namun biasalah Brendan, benda yang mudah dia suka bagi serabut. Mungkin tekanan dari pemilik membuatkan dia tenggelam punca. Malah dengar kata pihak FSG sedang membawa Klopp ke meja rundingan dan berikan Brendan peluang sebelum Disember untuk buktikan dia bagus untuk tugas mencabar di Anfield. Sementara itu harap Brendan kembali buktikan beliau bukan pengurus yang gagal. Takkan lawan Norwich yang tak seberapa pun tak boleh menang kan.


Sep 16, 2015

PIALA EUROPA : LIVERPOOL LAWAN BORDEAUX


Cabaran di Liga Eropah kelas dua bermula dengan berkunjung ke Perancis, lawan kelab Girondin Bordeaux. Nak cerita pasal pasukan ini nasib mereka sama macam kita, gah 5-6 tahun lepas, kerana bergelar Juara Ligue 1. Lepas itu pasukan mereka ghuyup tak dengar cerita lagi nak lebih kurang macam cerita Olimpik Lyonais. Ini semua sebab kebangkitan Arab Spring, Paris Saint Germain yang menabur duit minyak untuk menjadikan pasukan Menara Eiffel ala Chelsea, baru nak cipta sejarah dengan beli kejuaraan.

Beralih kepada Liverpool, menurut laporan ramai pemain utama bakal berehat. James Milner, Nathaniel Clyne, Martin Skrtel, Dejan Lovren , Lucas Leiva dan termasuk Christian Benteke. Perkiraan kita nampak sangat Brendan tak anggap Piala Europa ini penting. Dan saya juga beranggapan sama, baik bagi peluang kepada pemain simpanan dan pemain muda peluang pula. Manatahu Brendan berkenan nak gantikan pasangan Lovren-Skrtel terus lepas ni ikut prestasi di Bordeaux.

Mignolet
Gomez Toure Sakho Moreno
Emre Rossiter
Lallana Coutinho
Ings Origi



Sep 13, 2015

LIVERPOOL 1-3 MAN UNTED


Abam nak bagi poin saja tentang KPI Brendan Rodgers . Engkorang baca dan hadam serta jangan lupa bagi komen serta kondem, sementara dok dalam gua.

• Tak tentu arah dalam taktikal
• Pemain diletak diluar posisi
• Cuba taktik sama tapi gagal
• Macam tak nampak kesilapan, asik dok ulang kesilapan yang sama
• Tak mengaku kesilapan, dok puji karekter sahaja.
• Sombong angkuh bila menang walaupun hanya nasib.
• Beli pemain mahal tapi tak sesuai taktik
• Bagi anak emas peluang, demi peluang walaupun hampeh.
• Pertahanan tak diperbaiki
• Nak main hantaran guna bek dan goli yang lalai dan panik kena tekanan.
•  Permainan yang makin boring
• Kurang dah cipta peluang buat gol.
• Walaupun main buruk tapi diselamatkan oleh pemain bintang yang lambat laun akan berambus.
• 4 tahun tak nampak peningkatan.
• Piala apa yang dah menang.

Sep 11, 2015

LIVERPOOL LAWAN MAN UNITED


Lama dah blog ni berkrik krik krik. Nak ulas pasal arena antarabangsa berkaitan pemain Liverpool tak banyak yang menarik. Jadi abam ambil keputusan rehat sekejap untuk tumpu kepada komitmen lain. Namun begitu bagi pembaca yang bagi komen suruh abam kembali dari gua pertapaan, abam minta maaf sebab tak berupaya nak tulis sebab idea macam takda nak goreng.

Gostan sikit ke perlawanan dengan West Ham. Siapa yang berani tengok ulang tayang memang hati kering macam abam. Kering dan kontang walaupun tahu keputusan menyedihkan dan main macam palat. Masa yang klimak ditunggu-tunggu ialah nak tengok camna Lovren yang dipuja-puja 3 perlawanan terdahulu telah jadi badut sarkas sekelip mata. Kita bukan nak bahankan dia tapi nak tahu apsal yang membuatkan dia main macam lalok ubat haritu.

Kesimpulan mudah yang abam rasa korang boleh bangkang kalau mahu. Lovren adalah pemain bek sekolah lama, perlukan sistem bertahan yang rigid atau ortodok. Sistem yang mana berkesan semasa beliau di Soton, dua orang pemain tengah bertahan didepan yang sanggup terjun, blok,  bentes dan buat kerja susah demi memastikan bek kat bawah sekadar jaga kawasan sendiri dan mampu fokus untuk keluarkan bola bila dikawasan bahaya.

Sebab itu bila West Ham main menunggu dan serang balas. Liverpool yang dah terbiasa main selamat, keluar dari taktikal terkini dan cuba serang West Ham. Tapi lupa yang kat bawah tak mampu nak main sebegitu, malah ketidak upayaan dari segi  kepantasan adalah bukan perkara baharu. Itulah yang didebatkan kenapa tak letak Sakho bila dah nampak sistem terpaksa dirombak dalam permainan. Sekurang-kurangnya Sakho ada sedikit kepnatasan dan tak kelam-kabut bila dalam situasi satu lawan satu.

Berkemungkinan kunjungan ke Old Trafford Livepool akan kembali kepada mod berhati-hati. Dilema peminat adakah Lovren digantikan dengan Sakho atau masih kekal. Kalau ikutnya Brendan mungkin dia akan kekalkan Lovren, sebab kita dah tahu dia anggap satu perlawanan tak menggambarkan kemerosotan teruk. Namun dari segi keadilan, sepatutnya pemain yang buat silap kena denda dan pemain yang bersaing kena bagi peluang pula. Kecualilah memang Brendan tak anggap Sakho boleh menggugat Lovren.

Kita bakal berhadapan dengan pasukan Menyu yang paling mahal dalam sejarah. Tapi nasib baiklah mereka tak beli pemain bek tengah yang berkaliber. Dengan ketiadaan Coutinho yang digantung perlawanan, nak manipulasi jentera serangan dengan seorang penyerang kita nampak masih belum boleh nak robek pertahanan Menyu. Firmino masih tercari-cari rentak dan nak letak bebanan untuk beliau buat macam Coutinho mungkin diluar keupayaan. Kalau ada Lallana bagi saya dia mungkin opsyen paling mudah.

Benteke wajib digandingkan dengan Ings. Itulah taktik mudah nak main dengan situasi sekarang. Walaupun Ings tak kreatif, pemain itu punyai asas penyerang yang baik. Reti main satu dua dengan rakan, larian dalam kotak dan mampu pegang bola, memang sesuai nak gerobek pertahanan Menyu yang tak sekebal mana. Tengok camna Swansea tibai Menyu dengan main berhabis-habisan. Kuncinya pemain kena main pantas dan tak melengahkan permainan. Ini kita tengok pemain Liverpool banyak bila ada peluang mereka ambil opsyen yang silap, suka lengahkan permainan sampai lawan sempat kembali berkubu.

Suka kiranya lawan Menyu nanti abam nak tengok formasi 4-4-2 Berlian. 

Mignolet
Clyne Skrtel Sakho Gomez
Lucas
Emre Milner
Firmino
Ings Benteke 





Labels

Liverpool (216) Rumours (157) Premier League (153) Priemer League (70) Steven Gerrard (40) Piala Europa (37) Champion League (35) Luis Suarez (34) Fernando Torres (32) Rafael Benitez (31) Youth (25) Kenny Dalglish (22) Lucas Leiva (21) cartoon (21) Dirk Kuyt (20) Hari ini dalam sejarah (20) Jersi (20) Owner (20) Player (20) komentar (20) kontrak (20) Isu terkini (19) Chelsea (18) England (18) Lagenda (18) Piala FA (18) Awards (17) Daniel Agger (17) Andy Carroll (16) Jamie Carragher (16) Piala Dunia (16) news (16) transfers (16) Antarabangsa (15) Man U (15) Perpindahan (15) Man City (14) Roy Hodgson (14) Xabi Alonso (14) Pepe Reina (13) Piala Liga (13) premeir league (13) ulasan (13) Alberto Aquilani (12) Everton (12) Gossip (12) Lawak (12) Ryan Babel (12) cedera (12) Arsenal (11) Javier Mascherano (11) kecederaan (11) Pengurus (10) ucapan (10) David Ngog (9) Liverpool tour (9) Martin Skrtel (9) Newcastle (9) Robbie Keane (9) Stoke (9) ex-liverpool (9) Alex Ferguson (8) Andrea Dossena (8) Joe Cole (8) Jose Enrique (8) Aston Villa (7) Carragher (7) Emilliano Insua (7) Iklan (7) Milan Jovanovic (7) Paul Konchesky (7) Raheem Sterling (7) Raul Meireles (7) Sami Hyypia (7) Tactical (7) West Brom (7) anugerah (7) Alvaro Arbeloa (6) Bolos (6) Carling Cup (6) Craig Bellamy (6) Damien Comolli (6) Daniel Ayala (6) Fakta (6) Goalkeeper (6) Jaringan (6) Jordan Henderson (6) Lawak Basi (6) Pemain Terbaik (6) SPURS (6) Sebastian Coates (6) Stewart Downing (6) Sunderland (6) Wigan (6) birthday (6) Andriy Voronin (5) Blackburn (5) Brendan Rodgers (5) Copa America (5) Fixture (5) Fulham (5) Glen Johnson (5) Jay Spearing (5) Liga Europa (5) Midfield (5) Pemberitahuan (5) Pra-musim (5) Yossi Benayoun (5) pinjaman (5) Albert Reira (4) Analisis (4) Belajar Bola (4) Charlie Adam (4) Christian Poulsen (4) Defender (4) Glen Johnsen (4) Hull (4) Insua (4) Jermaine Pennant (4) John Henry (4) League Cup (4) Liverpool vs Arsenal (4) Liverpool vs West Ham (4) Maxi Rodriguez (4) Pacheco (4) Rasis (4) Reading (4) Reserve (4) Rick Parry (4) Sparta Prague (4) Steve Clarke (4) Suso (4) Warrior (4) West Ham (4) Wolverhampton (4) kontroversi (4) opponent (4) statistik (4) tahukah anda (4) winger (4) Bek kiri (3) Birmingham (3) Brad Jones (3) Brighton (3) Euro2012 (3) Hillsborough Disaster (3) Jadual perlawanan (3) Joe Allen (3) John Flanagan (3) Jonjo Shevley (3) LFC TOUR 2014 (3) Liverpool Youth (3) Liverpool vs Man City (3) Liverpool vs Man U (3) Liverpool vs Southampton (3) Liverpool vs Spurs (3) Nabil El Zhar (3) Owner Liverpool (3) Penjaga Gol (3) Piala Europa Liverpool (3) Piala Europa. (3) Polisi (3) Pra musim Liverpool (3) Primier League (3) Totenham hotspurs (3) Undian (3) akademi (3) humour (3) loan (3) taktikal (3) Andre Wisdom (2) Anelka (2) Assaidi (2) Berita (2) Brazil (2) Carlos Tevez (2) Carta (2) Conor Coady (2) Contract (2) Damine Plessis (2) Danny Wilson (2) Dejan Lovren (2) Doni (2) Euro16 (2) Europe (2) Fabio Aurelio (2) Fabio Capello (2) GOL (2) Gerrard (2) Ian Rush (2) Insiden (2) Kahwin (2) Kargiakos (2) LFC TOUR 2013 (2) Liverpool vs Aston Villa (2) Liverpool vs Everton (2) Liverpool vs Fulham (2) Martin Kelly (2) Norwich (2) Patrice Evra (2) Peraduan (2) Player Of The Month (2) Rafa Benitez (2) Retired (2) Rival (2) Rumours Liverpool (2) Sammy Leee (2) Simon Mignolet (2) Skuad (2) Soroton Perlawanan (2) Trofi (2) VIDEO (2) Wembley (2) coach (2) formasi (2) games (2) match report (2) queen park rangers (2) rekod (2) scouting (2) staff (2) striker (2) 3-5-2 (1) Aaron Lennon (1) Adam Johnson (1) Alan Hansen (1) Alex Ferguson kena troll (1) Aly Cissokho (1) Anfield (1) Antonio Cassano (1) Arsene Wenger (1) BISNEZ (1) Beatles (1) Bek Kanan. (1) Benayoun (1) Bike (1) Bilbao (1) Bill Shankly (1) Blunder (1) Bolton (1) Bootroom (1) Borini (1) Burnley (1) Cardiff (1) Charles Itandje (1) Christian Zapata (1) Christopher Buchtmann (1) Columnist (1) Daniel Sturridge (1) Danny Ward (1) Danny murphy (1) David Martin (1) David Moores (1) David Trezeguet (1) David Villa (1) Dietmar Hamann (1) Dimitri Payet (1) Djimi Traore (1) Epic Liverpool (1) Exeter (1) FC Braga (1) Facebook Liverpoolkita (1) Fan Man U provokas (1) Fans (1) Fifa (1) Fifa12 (1) Flop (1) Gael Clichy (1) Gary Neville (1) Gerardo Bruna (1) Harry Redknapp (1) Hatem Ben Arfa (1) Hearts (1) History Channel (1) Honda (1) Howard Webb (1) Ian Ayre (1) Ian St John (1) Jack Hoobs (1) Jack Robinson (1) Jack Wolfskin. (1) James Milner (1) Javier Manquillo (1) Jersi Torres (1) Jerzy Dudeks (1) Jurulatih (1) Keji (1) Kesebelasan Utama (1) Kevin Keen (1) Krisis (1) Kristian Nemeth (1) Krisztian Nemeth (1) Kyrgiakos (1) LIVERPOOL 4-3 GUANGDONG (1) Latihan (1) Leighton Baines (1) Liverpool players (1) Liverpool vs Cardiff (1) Liverpool vs Norwich (1) Liverpool vs Robatnichki (1) Liverpool vs Robatnicki (1) Liverpool vs Stoke (1) Liverpool vs Sunderland (1) Liverpool vs Swansea (1) Liverpool vs Udinese (1) Liverpool vs Wigan (1) Majalah Bolasepak (1) Malaysia (1) Man Marking (1) Mario Gomez (1) Mascherano (1) Midfielder (1) Mourinho (1) Mouro Pederzoli (1) Nostalgia (1) Oldham (1) Peminat Liverpool (1) Penaja Liverpool (1) Penampilan ke 100 England Gerrard (1) Pengarah Strategik Bolasepak (1) Perlawanan Testimonial (1) Perolehan pendaptan Liverpool (1) Peter Crouch (1) Philip Degen (1) Platini (1) Press Conference (1) Ramadhan Liverpool (1) Raul Miereles (1) Roy Hodgson Tactic (1) Rumours Flamini Liverpool (1) SAS (1) SPUR (1) Sakit jantung (1) Samed Yesil (1) Sammy Lee (1) Sasaran (1) Sayembara (1) Sejarah (1) Sidang Akhbar (1) Stadium (1) Stamford Bridge (1) Stephen Darby (1) Steve McMahon (1) Suarez dan Sturridge (1) Swansea (1) Sylvian Marveaux (1) Testimonial (1) Titi Camara (1) Txiki Brigistain (1) Undang-undang (1) West Ham vs Liverpool (1) Zonal Marking (1) cetusan minda (1) children (1) cuba teka (1) degen (1) derby (1) diving (1) f (1) facebook (1) fantasy football (1) gaji (1) galacticos (1) hukuman (1) jokes (1) klasik (1) kolo Toure (1) liverpool 4-0 Spurs (1) maskot (1) pencabar (1) persahabatan (1) pre (1) preseason (1) protes (1) qpr (1) revenue income (1) santai (1) sayap kanan (1) setpiece (1) sponsor (1) squad (1) supporter (1) tips (1) tour (1) twitter (1) ulangtahun (1) youtube (1)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails