Dec 31, 2010

SELAMAT TAHUN BARU 2011

HARI-HARI TERAKHIR



Benar atau tidak belakang cerita. Kaki judi telah menyenarai pendek Frank Ridjkaad sebagai pengganti Roy Hodgson. Malah diberitakan NESV akan membuat keputusan paling lewat 48 jam. Bermakna sebelum perlawanan dengan Blackburn kita bakal mendapat pengurus baru. Janngan seronok awal ini semua mungkin permainan bookie, tapi selalunya sumber mereka antara yang tepat.

Kalau ikut saya tak payah tunggu 48jam. Lepas perlawanan Wolverhampton haritu sudah boleh beri gaji terakhir untuk beliau bersama duit VSS (pampasan). Dan pengurus baru dah boleh buat kerja mencari pemain baru atau buang pemain kayu bersama Comolli. Roy Hodgson tidak perlukan simpati sesiapa, dia harus tahu dia kena bersedia bertanggungjawab dengan cabaran getir sebagai pengurus Liverpool, bukannya Blackpool.

Selain Ridjkaad, ramai pengurus yang berkaliber dan lebih hebat diluar sana menanti untuk menerima tanggungjawab besar ini. Kalaupun NESV belum mahu dapatkan pengurus baru, paling mudah ialah menjadikan Dalglish pengurus sementara. Pastinya pemain lebih bersemangat jika lagenda kita itu menerajui sementara, kerana dia disegani kawan dan lawan.

Dec 30, 2010

LIVERPOOL 0-1 WOLVERHAMPTON


Hari ini memang dalam sejarah. Sejarah memalukan musim ini berterusan. Kali ini pasukan yang kita boleh bantai senang-senang 3-4 biji pada masa lalu, telah memberikan peringatan buat kita yang pasukan kita sudah tiada taring. Paling mengejutkan pasukan kita hampir tiada peluang nak jaringkan gol padahal Torres yang ditakuti sikit masa lalu, kini masih tidak kehilangan jati diri. Mungkin sebab gandingan beliau Ngog yang memang hampir taida fungsi langsung dan saya anggap paling mengecewakan.

Kemasukan kembali Gerrard pun tiada makna. Sepatutnya jangan pecahkan gandingan Lucas Meireles, tetapi apakan daya Hodgson nampaknya tiada ambil kisah akan prestasi gandingan itu. Hairan kenapa Kuyt yang sepatutnya dikanan bermain dikiri pula. Tambah pula beganding dengan Konchesky lagilah teruk jadinya. Boleh dikatakan pasukan kita banyak bermain bola tinggi padahal kita boleh pengaruhi tempo dengan bermain lebih tenang.

Gol yang dijaringkan oleh pemain lawan adalah berpunca dari salah faham barisan pertahanan kita. Skrtel sepatutnya tidak meluru awal apabila Kargiakos telah kantoi. Akibatnya dengan mudah pemain serigala menjaringkan gol. Selepas ini kiranya Agger sudah mampu bermain apakata rehatkan saja Skrtel. Semakin tiada saingan semakin teruk bek tengah kita.

Akhir sekali segala punca keserabutan adalah ketidakupayaan pengurus untuk memberikan resepi terbaik untuk pasukan. Kalau resepi cantik sedaplah permainan, namun kalau sebaliknya inilah jadinya. Untuk itu wajarlah pihak NESv menimbangkan untuk meneruskan kepercayaan kepada orang tua itu. Kian lama kian hancur kelab dibuatnya. Segalanya memang tidak memihak kepada kita, tetapi yang lebih teruk lagi ialah sikap pengurus yang pasif dan tiada idea dan agenda membuatkan pencapaian kita paling teruk dari sebelum ini. Untuk itu tida guna lagi mengekalkan beliau dan cukuplah sengsara peminat setakat ini. Carilah calon pengurus yang lebih muda yang punyai idea segar serta lebih optimis.

Dec 27, 2010

TANGGUH LAGI

Dowh... Tangguh lagi. Berapa kali kami nak sabar ni. Dah lah lawan Fulham pun kena tunda lagi. Realitinya memang keadaan menggembirakan buat Hodgson, sebab ada peluang muhasabah diri. Tapi peminat dahagakan aksi tak kisah menang kalah seri. Tapi harus diingat kita tak tahu Rahsia Tuhan, mungkin dia tak mahu seksa kita jika keputusan bukan yang kita mahukan. Selamat Hari Natal untuk rakan beragama Kristian.

Dec 25, 2010

LIVERPOOL LAWAN BLACKPOOL



Seandainya segala berjalan lancar, segala urusan pemeriksaan padang di Blackpool mencapai tahap memuaskan kita boleh menyaksikan pertembungan dua pasukan kolam pada malam hari buka kotak. Dalam pertemuan lalu, kolam hitam telah mengejutkan kolam hati dengan 2-1. Walaupun pada mulanya saya sendiri yakin kita boleh rojakkan pelawat itu. Memang saya kagum dengan cara pengurusan Holloway serta tali leher oren beliau. Namun bagi saya sindrom naik liga mungkin yang berlaku kepada pasukan itu, seperti Hull dua musim lampau.

Kita dapat bonus apabila Kapten Gerrard pulih. Sebetulnya kalau lawan Fulham tak dibatalkan, kapten kita akan tetap dipanggil tapi kira peluang untuk dia rehat dan bersedia sepenuhnya. Pastinya Gerrard akan digandingkan bersama Torres, kalau tak pastinya Lucas akan dikorbankan jika Hodgson mahu main dua penyerang. Kehadiran Agger juga amat dinantikan. Saya dah pening tengok aksi Skrtel yang cacamerba kebelakangan ini. Tapi adakah Hodgson akan meletakkan Agger setelah pemain Denmark itu mengkritik cara Hodgson kendalikan pasukan.

Saya dengar pasukan mereka alami masalah kecederaan yang serius. Malah banyak bek utama yang cedera. Ini peluang yang harus diambil untuk menghantam lawan. Tapi penting sekali kena main menyerang bukan pasif macam selalu ketika dikubu lawan. Kalau tak ambil pengajaran maka boleh gigit jari lagi sekali. Hodgson mungkin buat macam tenang tapi dalam hati siapa tahu, calon pengganti beliau telah berada di Merseyside. Kalau tak berikan keputusan terbaik dalam minggu ini, mungkin NESV akan buat kejutan. Siapa tahu kan.

WIKILEAKS : KEISUKE HONDA



Sumber wikileaks mengenai perpindahan Liverpool Januari telah bocor. Kononnya pihak Liverpool yang diwakili oleh Comolli telah berjaya mendapatkan persetujuan air liur atau janji mulut dengan Keisuke Honda sendiri untuk membawa wira Piala Dunia Jepun itu ke Anfield. Menurut sumber lagi bayaran sekitar £12juta pound adalah nilai yang dipersetujui, cuma kata putus belum diambil oleh pihak CSKA Moskva dengan Liverpool. Dikatakan faktor yang menyebabkan Honda amat tertarik untuk ke Anfield selain dari gaji yang beriban-riban ialah beliau amat sukakan lagu Beatles. Dengan ini bermakna kalaulah jadi betul mamat jepun ini akan jadi pemain asia pertama menyarung jersi Liverpool. Harap jadi.

Dec 24, 2010

RAFA KEMBALI KE LIVERPOOL



Kembalinya Rafa ke Liverpool buat Hodgson bingung. Walaupun sekadar singgah dikediamaan beliau di Liverpool, namun terpaksa pula Hodgson buat kenyataan yang dia tak kisah dan tak hairan langsung dengan cerita panas dan khabar angin yang tersebar. Semua tahu yang Hodgson menggelabah sebab dia memang dibayangi kelibat insan hebat bernama Rafa dalam masyarakat Liverpool. Kiranya sentuhan pertama beliau dan Rafa amat tidak boleh dibandingkan. Rafa berikan malam magik istanbul 2005, walaupun tiada siapa sangka kita akan pergi sejauh itu. Tetapi bagi Hodgson pula semua boleh jangka dan bertaruh kalau nasib baik boleh main Piala Europa sekali lagi sahaja.

Namun sabar dulu, tiada jaminan yang NESV akan mengambil kembali Rafa. Namun tiada mustahil Rafa akan kembali mengemudi Liverpool. Titik tolaknya sekarang ialah sejauh mana Hodgson dapat meneruskan kerjaya beliau sebagai pengurus sebuah kelab besar yang memerlukan pengurus yang betul-betul hebat dan mantap. Kalau dulu masa Rafa di Anfield dia banyak juga buat silap tetapi dia masih dalam pembelajaran kerana berada dibumi asing dengan budaya yang asing. Tapi Hodgson lain, sepatutnya dengan usia dan pengalamannya kita harap kalau tak setara Ferguson, kira lebih kurang Redknapp pun jadilah.

Sementara Rafa masih lagi belum lagi bersuara mahu buat kerja kejurulatihan. Pastinya beliau akan dikaitkan dengan kita. Ingat lagi ayat terakhir kepada peminat. ''Liverpool ialah rumah saya dan saya akan kembali''. Ianya pasti bukan cakap kosong tetapi Rafa mesti mahu merealisasikan sumpah janji beliau itu. Kesemua insan yang menganiaya beliau di Anfield dahulu telah berambus pergi. Hick dan Gillet, Puslow serta Broughton tidak lagi berada dalam komuniti Liverpool. Jika ditakdirkan Hodgson sudah tidak diperlukan oleh NESV maka mungkin tiada calon yang paling cocok selain bekas pengurus kita itu buat masakini.

Dec 23, 2010

DILEMA JOE COLE



Kehadiran Joe Cole ke Anfield mulanya disambut baik oleh semua peminat. Sampaikan ada yang mengharapkan susuk yang pernah menyarung jersi Chelski dan West Ham ini akan memberikan impak maksimum kepada Liverpool. Tapi sayang sekali sayang, apa diharap tak mendatang, beliau tidak dapat menunjukkan keistimewaan dan bakat yang telah ditunjukkan setelah lebih 10 tahun dikancah Liga Perdana. Apa silapnya, apa yang tak kena. Misteri ini yang memeningkan kepala Hodgson musim ini. Mungkin adakaitan dengan posisi kegemaran yang diidamkan dari Gerrard. Iaitu dibelakang Torres. Namun saya nampak ketika di Chelsea dan bersama skuad England beliau jarang bermain ditengah. Sebaliknya dia akan diletakkan dibahagian sayap kiri sepanjang masa. Jadi amat mustahil dia tidak mampu bermain baik diposisi itu di Liverpool.

Bagi saya Joe Cole mesti bekerja keras seperti Maxi dan Jovanovic untuk mendapatkan semula tempat dalam kesebelasan utama. Jika tidak selamanya beliau akan menjadi penonton ditempat simpanan. Walaupun dengan alasan kecederaan membuatkan persembahan beliau merudum atau tidak seperti diharapkan. Bagi saya amatlah terlalu kecewa sebilangan peminat yang menyukai Joe Cole yang bagi mereka pemain ini setaraf dengan Gerrard dan Torres. Namun jangan risau setiap pemain ada hari malang mereka. Saya masih yakin Joe Cole yang kita lihat selama sedekad ini pasti akan muncul kembali.

Dec 21, 2010

PENGGANTI JOHNSON???



Dengar khabarnya Roy Hodgson cuba mendapatkan anak buah Rafa di San Siro yang bermain diposisi Bek Kanan. Ingatkan Maicon, rupanya seorang lagi bek kanan, yang sangat bersopan santun main kerana namanya Davide Santon. Muda lagi orangnya, tak silap baru mencecah 20 tahun. Muenurut pantauan risikan Liverpoolkita, pemain ini boleh main dikiri juga dan agak agresif dan pantas. Cuma dia rasa tak ada peluang nak main di San Siro, kerana Maicon tak jadi berpindah.

Pembayang yang Hodgson mahu singkirkan Johnson, tidaklah jelas cuma angin saja bertiup kencang. Tapi masakan tempua bersarang rendah jika ada pasalnya, tiba-tiba banyak kelab mahukan bek kanan England itu. Buat masa ini, Real, Juventus dan Spurs ada menyatakan hasrat untuk mendapatkan khidmat beliau. Lagipun sebelum ini Hodgson telah mencuba mendapatkan Rod Fanni tetapi gagal dan saya rasa itulah rancangan untuk menjual Johnson.

Kalaulah itu pilihan Hodgson saya setuju. Dan saya rasa Commoli telah menjalankan pantauan melihat prospek pengganti Johnson itu. Manatahu pembelian Santon rupanya untuk menyingkirkan Konchesky, bukannya Johnson. Kalau itulah yang terjadi maka kejutan ini adalah yang paling enak sekali.

Dec 19, 2010

KEMBALI AKTIF

Rupanya ada juga pembaca yang menegur kenapa sunyi sepi semnejak dua menjak ini. Keperihatinan sahabat Kopster itu takkan saya hampakan walaupun agak susah untuk dijelaskan kenapa dan bagaimana saya kurang aktif berblog kebelakangan ini. Harap semua maklum yang selama ini saya menggunakan telefon bimbit untuk berblog. Malang tak berbau henset kena demam, virus cacing kerawit mana ntah telah merosakkan segala perisian. Jadi nak ke kedai siber amatlah malas kerana tidak tahan dengan budak budak bising tengah main perang-perang. Segala ilham nak menulis akan terpotong dek jeritan mereka.

Jadi saya sudah hilang sabar dengan keadaan ini. Dana yang disimpan yang kononnya, untuk beli rim sukan kereta ,terpaksa dikorbankan untuk mendapatkan sebiji komputer riba. Mungkin alasan nak culas menulis takkan ada selepas ini. Tapi takut akan timbul pula sindrom baru iaitu Sindrom Pengurusan Bolasepak atau Football Manager (permainan komputer). Sindrom inilah yang pernah membuatkan saya hampir kantoi ketika di IPT dahulu. Tapi inyaallah, saya akan sedaya upaya menguruskan jadual padat saya untuk menjadi pengurus pasukan dan juga pengulas sukan sekaligus.

Dec 15, 2010

MASIH TERUMBANG AMBING

Tak disangka dah hampir seminggu tak menulis. Tak sempat kerana pelbagai aral. Komitmen kerja dan keluarga amat membataskan ruang walaupun untuk membuat ulasan walaupun sebaris. Hati masih teringin menulis walaupun keadaan amat membosankan seperti mana kita melihat situasi kelab yang terumbang ambing. Hampir separuh musim, pasukan kita sekadar dipertengahan liga. Boleh dikatakan telahan mudah peminat yang pasukan kita hanya gah dilaman sendiri, tetapi main macam pondan diarena lawan. Saya masih keliru, bagaimana pasukan yang boleh membantai Aston Villa tiba-tiba diayamkan oleh Newcastle pula.

Kalau lihat dalam ruangan gosip, hampir beratus pemain dikaitkan dengan kita untuk perpindahan jaunari ini. Banyak yang boleh menarik perhatian dan banyak juga yang nampak macam tangkap muat. Bagi saya posisi yang amat perlu diberi perhatian ialah penyerang yang benar-benar tahu buat gol. Dan kemudian bek kiri yang amat boleh diharap bertahan dan mampu menyerang apabila perlu. Setelah itu barulah pemain sayap mampu bermain dikedua-dua posisi. Bagi saya calon ramai tetapi memandangkan duit tak jenuh, maka saya amat suka jika Comolli membawa masuk Darrent Bent, Ashley Young dan Leighton Baines. Ketiga-tiga muka ini dah masak dengan Liga Perdana malah tak rugi memandang mereka pasti tak akan berfikir dua kali.

Kembalinya Gerrard kesebelasan utama amat dialu-alukan. Yang pasti dia akan diturunkan untuk menentang Fulham. Walaupun ketiadaan beliau pasukan kita masih boleh mencapai kemenangan tetapi kehadiran dalam pasukan dapat memantapkan lagi serangan kita. Saya harap dia diturunkan diposisi belakang Torres, bukannya bermain ditengah. Ini kerana saya nampak Lucas dan Meireles sudah mamntap bersama. Cuma yang dirisaukan ialah gandingan Kargiakos-Skrtel yang kian merapu. Tambah lagi Skrtel yang kian lama terserlah kebadutan. Saya harap Agger cepat pulih dan mengambil kembali posisi bek tengah.

Entah bila keadaan akan berubah. Saya yang dah tawar hati dengan Hodgson hanya mampu berharap dia mampu memberikan yang paling baik dari beliau. Bukan nakkan kejuaraan tetapi kalau boleh cari formula dan buat kerjarumah bagaimana hendak cari 3 mata ditempat lawan. Mungkin ramai cakap Hodgson buka ahli taktikal macam Rafa, namun dah makan gaji jadi pengurus, kenalah ikhtiar sedaya mungkin untuk berikan keputusan terbaik. Kami peminat mungkin dah hilang sabar dengan Hodgson, tetapi jika tuan tanah dah muak dengan keadaan terkini, tak mustahil nasib yang sama seperti Hughton dan Allydyce akan menimpa.

Dec 7, 2010

LIVERPOOL 3-0 ASTON VILLA



Kembalinya bapa Liverpool, Houllier dengan memori yang pelbagai. Ada yang indah seperti Trebel Piala serta yang harus dilupakan seperti Diouf dan Diao. Begitu juga Warnock dan Freidel. Apabila melihat dalam kesebelasan utama tiada Torres, Gerrard dan Carragher hati berdebar. Apa bala akan kita terima dimusim salju dan dingin ini.
Gandingan memeranjatkan, Babel dan Ngog. Dalam hati sumpah Pak Cik Roy, nak cari pasal kot. Siapa nak percaya, gandingan ini dengan Northampton di Divisyen2, pon tak boleh makan, inikan pula bek berpengalaman di Liga Perdana. Tapi falsafah bola itu bulat memang tak boleh nak pertikai. Tak sampai suku jam perlawanan, pasukan kita dapat sepakan penjuru. Meireles kepada Skrtel dan kepada Ngog dan Goooooooolllllllllllllllll (1-0). Torres patut cemburukan Ngog, hebat anak muda ini, ada potensi cerah nak lawan taukeh (Torres).

Klimaks berterusan. Masih belum peminat seronok dengan gol awal, gol ke-2 menyusul. Lucas nampak Babel sedang memecut lansung melakukan hantaran lob, melepasi pertahanan Villa. Penjaga garisan tertidur seketika dan Babel berjaya melakukan rembatan dan Goooooooolllllllllllll (2-0). Torres sekali lagi patut cemburu. Apa tidaknya, Babel menciplak sebiji teknik Torres jaringkan gol.
Babak kedua kita tenang bagai macam sudah inzal dan tiada mahu puaskan nafsu lagi. Namun jangan sangka air tenang buaya semua tidur. Serang balas yang pantas, Ngog pula jadi penyedia gol. Larian dari kiri dan melorongkan kepada Maxi dan Goooooolllllllll. (3-0). Kalau Maxi setenang ini ketika lawan Spurs saya rasa, kita boleh makan mereka.

Aneka ragam secara ringkas.
-Babel umpama penari Ballet, lenggok menarik gol pun cantik.
-Gol Babel dibantu Lucas (+pengadil).
-Ngog dah matang, satu gol dan satu bantuan, dia perlu lebih dinamik.
-Lucas dan Meireles kian mantap, kombinasi aku serang kau turun dan kau serang aku pula turun. Pening nak pilih siapa terbaek.
-Kuyt dan Johnson tak ngam, tapi Konchesky dan Maxi mengancam.
-Penyerang Villa ada dalam kocek Kargiakos dan Skrtel, tapi sekali-sekala terjengol juga kepala buat mereka gabra.
-Aurelio kian pasti akan singkirkan Konchesky, tapi apasal tak ditukar terus di bek kiri bukannya disayap.
-Tiada aksi gabra dari Reina. Beliau cipta rekod, 100 tanpa bolos mengatasi semua otai goli terdahulu.
-Xabi Alonso pun ada di Anfield, memang Rocks mamat ni, mungkin ada hati nak main lagi kat Anfiled kot.
-Torres nak jadi bapa lagi, Tahniah.

Dec 1, 2010

CARRAGHER BAKAL REHAT 3 BULAN



Sememangnya tak disangka kecederaan bahu Carragher sebegitu teruk. Kalau dah masuk bilik bedah, maka memang 3 bulan adalah bersesuaian dengan tempoh cuti sakit akibat kecederaan itu. Ini bermakna timbalan kapten itu hanya akan pulih semasa pertarungan penentuan untuk terjun liga, sekitar bulan Mac.

Jangan risau kita tak ada krisis untuk posisi bek tengah macam Chelsea. Kargiakos akan menjadi tonggak utama untuk bergandingan dengan Skrtel. Kebolehan beliau mungkin setara Carragher namun yang terbaik ialah kekuatan beliau menangkis serangan udara. Tapi saya amat risau yang dia akan dikantoikan oleh pemain pantas macam Lennon tempohari.

Pun begitu inilah peluang bagi anak muda menunjukkan kebolehan. Wilson atau Kelly mungkin akan dapat bermain beberapa perlawanan termasuk Piala Europa besok. Kiranya macam rahmat dalam dugaan, inilah saat yang sesuai untuk memberikan masa perlawanan buat Wilson yang agak kurang penampilan setelah kali terakhir ketika tewas kepada Nothhampton.

Jadi selain posisi bek tengah kosong, jawatan pemangku kapten pula masih kosong. Hodgson telah pening untuk membuat pilihan untuk beri pada Reina yang bersemangat atau Kargiakos yang ganas tapi mesra. Bagi saya lebih baik berikan kepada Torres supaya dia merasa lebih dihargai dan manatahu semangat beliau yang hilang muncul kembali. Semua pemain boleh diletak kapten, tapi seorang mamat ini saya haramkan jadi Kapten iaitu siapa lagi kalau si Botak Konchesky.

Labels

Liverpool (216) Rumours (157) Premier League (153) Priemer League (70) Steven Gerrard (40) Piala Europa (37) Champion League (35) Luis Suarez (34) Fernando Torres (32) Rafael Benitez (31) Youth (25) Kenny Dalglish (22) Lucas Leiva (21) cartoon (21) Dirk Kuyt (20) Hari ini dalam sejarah (20) Jersi (20) Owner (20) Player (20) komentar (20) kontrak (20) Isu terkini (19) Chelsea (18) England (18) Lagenda (18) Piala FA (18) Awards (17) Daniel Agger (17) Andy Carroll (16) Jamie Carragher (16) Piala Dunia (16) news (16) transfers (16) Antarabangsa (15) Man U (15) Perpindahan (15) Man City (14) Roy Hodgson (14) Xabi Alonso (14) Pepe Reina (13) Piala Liga (13) premeir league (13) ulasan (13) Alberto Aquilani (12) Everton (12) Gossip (12) Lawak (12) Ryan Babel (12) cedera (12) Arsenal (11) Javier Mascherano (11) kecederaan (11) Pengurus (10) ucapan (10) David Ngog (9) Liverpool tour (9) Martin Skrtel (9) Newcastle (9) Robbie Keane (9) Stoke (9) ex-liverpool (9) Alex Ferguson (8) Andrea Dossena (8) Joe Cole (8) Jose Enrique (8) Aston Villa (7) Carragher (7) Emilliano Insua (7) Iklan (7) Milan Jovanovic (7) Paul Konchesky (7) Raheem Sterling (7) Raul Meireles (7) Sami Hyypia (7) Tactical (7) West Brom (7) anugerah (7) Alvaro Arbeloa (6) Bolos (6) Carling Cup (6) Craig Bellamy (6) Damien Comolli (6) Daniel Ayala (6) Fakta (6) Goalkeeper (6) Jaringan (6) Jordan Henderson (6) Lawak Basi (6) Pemain Terbaik (6) SPURS (6) Sebastian Coates (6) Stewart Downing (6) Sunderland (6) Wigan (6) birthday (6) Andriy Voronin (5) Blackburn (5) Brendan Rodgers (5) Copa America (5) Fixture (5) Fulham (5) Glen Johnson (5) Jay Spearing (5) Liga Europa (5) Midfield (5) Pemberitahuan (5) Pra-musim (5) Yossi Benayoun (5) pinjaman (5) Albert Reira (4) Analisis (4) Belajar Bola (4) Charlie Adam (4) Christian Poulsen (4) Defender (4) Glen Johnsen (4) Hull (4) Insua (4) Jermaine Pennant (4) John Henry (4) League Cup (4) Liverpool vs Arsenal (4) Liverpool vs West Ham (4) Maxi Rodriguez (4) Pacheco (4) Rasis (4) Reading (4) Reserve (4) Rick Parry (4) Sparta Prague (4) Steve Clarke (4) Suso (4) Warrior (4) West Ham (4) Wolverhampton (4) kontroversi (4) opponent (4) statistik (4) tahukah anda (4) winger (4) Bek kiri (3) Birmingham (3) Brad Jones (3) Brighton (3) Euro2012 (3) Hillsborough Disaster (3) Jadual perlawanan (3) Joe Allen (3) John Flanagan (3) Jonjo Shevley (3) LFC TOUR 2014 (3) Liverpool Youth (3) Liverpool vs Man City (3) Liverpool vs Man U (3) Liverpool vs Southampton (3) Liverpool vs Spurs (3) Nabil El Zhar (3) Owner Liverpool (3) Penjaga Gol (3) Piala Europa Liverpool (3) Piala Europa. (3) Polisi (3) Pra musim Liverpool (3) Primier League (3) Totenham hotspurs (3) Undian (3) akademi (3) humour (3) loan (3) taktikal (3) Andre Wisdom (2) Anelka (2) Assaidi (2) Berita (2) Brazil (2) Carlos Tevez (2) Carta (2) Conor Coady (2) Contract (2) Damine Plessis (2) Danny Wilson (2) Dejan Lovren (2) Doni (2) Euro16 (2) Europe (2) Fabio Aurelio (2) Fabio Capello (2) GOL (2) Gerrard (2) Ian Rush (2) Insiden (2) Kahwin (2) Kargiakos (2) LFC TOUR 2013 (2) Liverpool vs Aston Villa (2) Liverpool vs Everton (2) Liverpool vs Fulham (2) Martin Kelly (2) Norwich (2) Patrice Evra (2) Peraduan (2) Player Of The Month (2) Rafa Benitez (2) Retired (2) Rival (2) Rumours Liverpool (2) Sammy Leee (2) Simon Mignolet (2) Skuad (2) Soroton Perlawanan (2) Trofi (2) VIDEO (2) Wembley (2) coach (2) formasi (2) games (2) match report (2) queen park rangers (2) rekod (2) scouting (2) staff (2) striker (2) 3-5-2 (1) Aaron Lennon (1) Adam Johnson (1) Alan Hansen (1) Alex Ferguson kena troll (1) Aly Cissokho (1) Anfield (1) Antonio Cassano (1) Arsene Wenger (1) BISNEZ (1) Beatles (1) Bek Kanan. (1) Benayoun (1) Bike (1) Bilbao (1) Bill Shankly (1) Blunder (1) Bolton (1) Bootroom (1) Borini (1) Burnley (1) Cardiff (1) Charles Itandje (1) Christian Zapata (1) Christopher Buchtmann (1) Columnist (1) Daniel Sturridge (1) Danny Ward (1) Danny murphy (1) David Martin (1) David Moores (1) David Trezeguet (1) David Villa (1) Dietmar Hamann (1) Dimitri Payet (1) Djimi Traore (1) Epic Liverpool (1) Exeter (1) FC Braga (1) Facebook Liverpoolkita (1) Fan Man U provokas (1) Fans (1) Fifa (1) Fifa12 (1) Flop (1) Gael Clichy (1) Gary Neville (1) Gerardo Bruna (1) Harry Redknapp (1) Hatem Ben Arfa (1) Hearts (1) History Channel (1) Honda (1) Howard Webb (1) Ian Ayre (1) Ian St John (1) Jack Hoobs (1) Jack Robinson (1) Jack Wolfskin. (1) James Milner (1) Javier Manquillo (1) Jersi Torres (1) Jerzy Dudeks (1) Jurulatih (1) Keji (1) Kesebelasan Utama (1) Kevin Keen (1) Krisis (1) Kristian Nemeth (1) Krisztian Nemeth (1) Kyrgiakos (1) LIVERPOOL 4-3 GUANGDONG (1) Latihan (1) Leighton Baines (1) Liverpool players (1) Liverpool vs Cardiff (1) Liverpool vs Norwich (1) Liverpool vs Robatnichki (1) Liverpool vs Robatnicki (1) Liverpool vs Stoke (1) Liverpool vs Sunderland (1) Liverpool vs Swansea (1) Liverpool vs Udinese (1) Liverpool vs Wigan (1) Majalah Bolasepak (1) Malaysia (1) Man Marking (1) Mario Gomez (1) Mascherano (1) Midfielder (1) Mourinho (1) Mouro Pederzoli (1) Nostalgia (1) Oldham (1) Peminat Liverpool (1) Penaja Liverpool (1) Penampilan ke 100 England Gerrard (1) Pengarah Strategik Bolasepak (1) Perlawanan Testimonial (1) Perolehan pendaptan Liverpool (1) Peter Crouch (1) Philip Degen (1) Platini (1) Press Conference (1) Ramadhan Liverpool (1) Raul Miereles (1) Roy Hodgson Tactic (1) Rumours Flamini Liverpool (1) SAS (1) SPUR (1) Sakit jantung (1) Samed Yesil (1) Sammy Lee (1) Sasaran (1) Sayembara (1) Sejarah (1) Sidang Akhbar (1) Stadium (1) Stamford Bridge (1) Stephen Darby (1) Steve McMahon (1) Suarez dan Sturridge (1) Swansea (1) Sylvian Marveaux (1) Testimonial (1) Titi Camara (1) Txiki Brigistain (1) Undang-undang (1) West Ham vs Liverpool (1) Zonal Marking (1) cetusan minda (1) children (1) cuba teka (1) degen (1) derby (1) diving (1) f (1) facebook (1) fantasy football (1) gaji (1) galacticos (1) hukuman (1) jokes (1) klasik (1) kolo Toure (1) liverpool 4-0 Spurs (1) maskot (1) pencabar (1) persahabatan (1) pre (1) preseason (1) protes (1) qpr (1) revenue income (1) santai (1) sayap kanan (1) setpiece (1) sponsor (1) squad (1) supporter (1) tips (1) tour (1) twitter (1) ulangtahun (1) youtube (1)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails