Oct 28, 2018

LIGA PERDANA:LIVERPOOL 4-1 CARDIFF


Salah 10’
ManΓ© 66’ 86’
Paterson 77’
Shaqiri 84’

Abam masih tak berapa faham dengan Klopp. Sebegitu juga adik abang pembaca budiman tentang tatacara pengurusan Klopp menghadapi Cardiff semalam. Namun bila habis perlawanan baru kita tahu kenapa dia buat benda yang kita rasa patut atau tak. Pertamanya mesti korang tertanya-tanya kenapa simpan Shaqiri bagi Lallana main dulu. Serta camna boleh percaya kat pemain yang dah nak berambus hujung musim yakni Moreno, padahal kena didik dan buat persediaan kat pengganti Moreno cepat-cepat.

Klopp lagi pening dari kita pasal Liverpool. Kita kalau Liverpool menang seronok sakan, tapi kalau seri pon menyentap apa lagi kalah. Klopp terpaksa susun startegi bukan saja sebelum atau masa perlawanan. Tapi wawasan masa depan pun dia kena rancang. Jadi dia bukan sahaja kena sediakan kesebelasan terbaik saja, tetapi kalau boleh sekali yang simpanan pon mau mantap sama naik. Sebab itu dia kena beri rehat kepada Shaq dan kasi peluang Lallana masa permainan untuk cergas. Begitu juga dengan Robbo yang perlu rehat yang cukup.

Perlawanan dengan Cardiff bukan mudah pada awalnya. Diorang cuba main macam Huddersfield. Berjaya  tak sampai 10 minit, lepas tu pecah juga susunan tembok kebal mereka. Taktik Warnock guna Sol Bamba jaga Salah berhasil namun dengan kerencaman posisi penyerang kita, akhirnya rezeki gol datang jua. Hasil hantaran lintang Trent kedalam kotak cuba dihalang bek Cardiff namun dapat kepada Mane, berjaya dihalang sekali lagi kembali dapat kepada Gini, tetapi sepakan dapat ditepis goli namun muntah ditepi dan Salah sambil berlari merembat kedalam gawang cardiff untuk gol pembukaan.

Separuh pertama bukan tak ada peluang tetapi banyak. Van Dijk melakukan tandukan lambung tetapi tiang menyelamatkan Cardiff . Begitu juga dengan tandukan Superman Lallana di keluarkan bek Cardiff ditengah garisan gol. Pengadil juga tak meberikan penalti bila Salah nampak macam ditarik oleh bek tengah Cardiff. Itu intipati separuh pertama yang boleh dikatakan terlalu mendominasi sebab dalam satu masa kita bolot penguasan bola sampai 85 persen. Namun Cardiff juga ada beberapa ketika nampak macam ada peluang cuma mereka gabra biawak tak pandai ambil kesempatan.

Separuh kedua bermula kurang dominan berbanding separuh pertama. Cardiff cuba mengambil peluang. Klopp nampak kena buat sesuatu dengan bahagian tengah. Shaq diperkenalkan ganti Lana, dan disinilah segalanya bermula. Pergerakan tengah nampak lebh tertur, pergerakan bola tak sangkut dan kaku. Nampak Gini dan Fabinho kian selesa bantu serangan. Segalanya bermula dari hantaran cerdik Fabinho mencari Firmino.Dari situ dia melepaskan kepada Moreno dan kembali pula kepada Mane. Disini Mane beraksi solo dengan menggelecek bukan 1 atau 2 tetapi 3 pemain lawan lalu merembat padu dari kaki kiri menewaskan goli Pinoy.

Dikedudukan 2-0, Liverpool macam dok main rileks dan santai, macam makan rojak tepi pantai. Cardiff mengambil peluang dari kesilapan Moreno yang menyerbu lawan, dan meninggalkan lubuk buat Cardiff untuk mengambil ksempatan. Disitu pemain Cardiff melakukan hantaran lintang cuba dihalang Van Dijk namun terbias dan sama-sama itu penyerang Cardiff meluru dan hanya perlu menghulur hujung kaki untuk menewaskan Alisson yang pada sebelum ni hanya dok menguap sepanjang masa. Dalam keadaan 2-1,barulah nampak pemain kita terjaga dari lamunan dan bergegas pulun untuk tambah gol.

Nak hujung-hujung perlawanan barulah kenduri gol bermula. Mungkin Cardiff dah mula nak cari gol penyamaan mereka main agak terbuka sikit. Kali ini Salah menjadi pembekal gol dengan hantaran bijak mencari Shaq yang berada di tengah. Shaq dengan tenang menggelecek pemain lawan dan melepaskan sepakan leret menewaskan goli Pinoy. Itu bukan yang terakhir dari Salah. Dia menunjukkan kepada semua bahawa tiada lagi istilah penting diri atau tamak nak buru gol peribadi dengan hantaran mencari Mane yang berjaya mencedok goli Pinoy untuk gol kedua peribadi Mane dan menjadi penjaring terbanyak kita dengan 6 gol dalam Liga. 

Oct 26, 2018

LIGA PERDANA: LIVERPOOL LAWAN CARDIFF

Liverpool FC vs Cardiff City

10:00pm (Waktu πŸ‡²πŸ‡Ύ)

27 Oktober 2018 (Sabtu)

Stadium: Anfield
Siaran Langsung: Astro 816/834HD



Sebelum kembali ke kancah Liga, Liverpool dah kembali mengganas di arena Eropah. Mangsa kebangkitan pertama trio Mo-Mino-Mane adalah Red Star Belgrade. 4-0 hanya pembuka selera, patut ada kenduri lebih besar kot. Mat Salah juga berjaya memegang rekod mengatasii lejen Liverpool sekarang, dengan menjadi pemain paling banyak menjaringkan gol dalam masa yang singkat. Itupun kira lambat sebab kemarau gol awal musim, kalau tak lagi awal pecah rekod.

Sejak awal musim angin perubahan terjadi dalam pasukan. Kemenangan berlaku jika kita jaringkan gol lebih dari lawan kan. Tapi kemarau serangan awal musim diimbangi oleh pertahanan yang kemas bolos ciput. Kita masih mengejar City dengan sama mata cuma ketinggalan jumlah jaringan. Sebab itu dengan perkembangan terkini dan perubahan penyerang kita kembali tajam menikam dan kurang penting diri nak jadi tamak haloba.
Alisson
Trent Gomez VanD Robbo
Shaq Fabinho Gini
Salah Mino Mane

Cardiff adalah pasukan baru naik liga. Prestasi mereka memang teruk. Berbaloi lah dengan bajet ciput. tambah plak dengan pengurus mulut kepoh cam Warnock. Banyak kejayaan Warnock bukan sebab main syantik atau menang medal. Dia dianggap lejen sebab sangat pakar kalau nak penaik pasukan ke Liga Perdana. Yang lain kelaut. Sebab itu kita tak perlu sangat risau dengan Cardiff walaupun mereka menang besar dengan Fulham minggu lepas. Abam sempat layan kebosanan tengok perlawanan ulangan, dan pastinya jika mereka main gitu lawan kita, memang kenduri besar nanti.

Oct 24, 2018

LIGA JUARA-JUARA: LIVERPOOL LAWAN RED STAR BELGRADE


Liverpool vs Reds Star Belgrade
3:00 am (Waktu πŸ‡²πŸ‡Ύ)
25 Oktober 2018 (Khamis)
Stadium: Anfield
Saluran : 816/834 HD


Pasukan kita akan bertemu pasukan lejen dari Serbia, Red Star Belgrade. Dulu masa Yugoslavia belum berpecah, pasukan ni memang pailang mewakili pasukan dari Balkan yang pernah menang Piala Eropah (nama asal Liga Juara2). Nama pemain mereka cukup mudah orang kenal ada Vic kat hujung.

Sekarang ni masih Red Star ramai pemain Vic cuma era globalisasi mereka ada pemain luar yang menguatkan kelab. Antara yang abam kenal ialah Marko Marin bekas pemain Chelsea. Yang lain2 Red Star kutip pemain dari Ghana, Brazil, New Zealand dan warga Pulau Komori yang mungkin dekat Pulau Kazambo.

Allison
Trent Gomez Lovren Robbo
Gini Fabinho Milner
Salah Firmino Shaq

Pemain yang cedera ramai yang dah pulih. Dengar kata Mane pon dah ok. Kapten Hendo masih samar. Tapi dah tengok Fabinho main ritu rasanya tak risau dah. Hendo boleh ambil masa selama mungkin rehat cukup2. Bahagian bawah tetap unggul namun kena gilir bagi rehat samada VanDijk atau Gomez. Tak boleh dua2 sebab keserasian Matip dan Lovren boleh dipertikai.

Kemampuan kita di Anfield cukup digeruni. Digeruni pasal reputasi sahaja tak cukup kena pastikan dalam perlawanan betul tak sambil lewa. Juara Serbia tu takkan nak main terbuka kat Anfield. Tapi kalau main susun bas abam tak rasa mereka punyai kemampuan  geng Liga Perdana punya susunan. Abam dok nampak macam kenduri besar pagi nanti.

Oct 22, 2018

LIGA PERDANA: HUDDERSFIELD 0-1 LIVERPOOL


Kritikan pasal persembahan lawan Huddersfield yang tak menghiburkan ada betulnya. Orang cakap haritu kita bedal macam makan kacang 3-0, takkan kali ni takat 1-0 saja. Ramai tak faham tranformasi Klopp musim ni. Dia jumpa formula baru nak pastikan pasukan dalam landasan nak jadi pencabar liga. Bermusim berlalu main menyerang, kerah tenaga tekan lawan dari awal permain, kita tengok apa yang dapat. Banyak perlawanan boleh tibai 3-4 biji dengan peluang sedozen, namun ada perlawanan kita kena balik sebab pancit awal dan kena balun minit2 akhir samada kalah atau seri.

Mempunyai serangan paling banyak sumbat gol mungkin dapat menang banyak perlawanan. Tetapi punyai pertahanan kental dengan kurang lobos, menjadikan potensi Juara. Klopp tahu nak rencamkan perlawanan mengikut lawan. Musim lepas dia main harung semua pakai taktik yang sama dengan kesebelasan kurang digilir. Tengok apa jadi, melepas semua peluang Piala dengan kecederaan dan kepancitan pemain. Ada yang cakap takda Buvac, Klopp jadi sewel. Abam rasa itu cakap mamat kaki bangku, pengulas takda tauliah. Ada Buvac sebelum ni ada menang apa2. Tak juga kan.

Main dengan Hudds Klopp letak 3 pertahanan tengah dengan Gomez acah2 macam bek kanan. Gandingan tengah bukan lagi bertiga tetapi berdua-duan antara Hendo dan Milner. Ini sebab Klopp terpaksa guna pemain kreatif  duo Lallana dan Shaq, dan Salah berada disamping Sturridge dalam bahagian kotak.  Korang pasti rasa abam tertinggal Robertson, yup Robertson banyak bantu serangan disebelah kiri sebab itu nampak kedudukan asal 4-2-3-1 menjadi formasi 3-2-3-2. Itu atas kertas, tetapi dalam permainan sebenar abam pun tak tahu camna kedudukan pemain agak cacamerba.  Yang pasti 3 bek kat bawah itu yang jelas.

Permainan Liverpool memang sangat perlahan sebab taktikal. Tetapi taktikal berubah sebab pemain juga. Kalau Klopp ada Mane dan Firmino yang cergas itu lain cerita permainan kita kot. Dengan Sturridge dan Lallana main, pergerakan jadi lemau sebab asyik pengang bola golek setempat. Diorang tak boleh pergi meluru sambil pegang bola Mane atau Firmino. Namun sib baik ada Shaq yang sangat cergas macam lipas kudung, bawa bola dan hantaran jauh dan lambung kedalam kotak cari penyerang. Sebab itulah umpanan beliau menghasilkan gol oleh Mat Salah yang sedang sangap kemarau gol.

Hudds bukan takda peluang nak dapat sebarang mata. Mereka nyaris dapat gol jika tiada tak menyelamtakan keadaan setelah Alisson dah tak mampu bauta apa2 lagi. Lagi satu pengadil terlepas pandang bola terkena tangan Milner. Mungkin sesetengah pengadil beri penalti, tetapi Michael Oliver macam bias kepada kita dengan menidakkan pemintaan pemain tuan rumah. Apapun permainan Hudds nampak kemas diseparuh kedua, mungkin sebab Klopp nak Liverpool main susun bas elak kena getah saat akhir. Memang nampak tak berapa syok tetapi itulah hakikat sebab tak guna nak main menyerang sebab 4 pemain serangan tak banyak kejar bola balik bila hilang.

Oct 19, 2018

LIGA PERDANA : HUDDERSFIELD LAWAN LIVERPOOL


HUDDERSFIELD πŸ†š LIVERPOOL
πŸ“† 21 Oktober 2018 | Ahad
🏟 Stadium John Smith
πŸ•§ 12:30 AM
πŸ“Ί Astro 816 | 834 HD

Klopp cakap betul pasal perlawanan antarabangsa. Mengarut dan tak banyak beri kebaikan kepada kelab. Pemain kadang kala tak dipantau kecergasan. Latihan kadang kala terlalu intensif. Jadi kesan kepada kelab terlalu besar. Pemain utama kita ramai balik cedera. Yang baru konpom Naby Keita cedera sakit peha. Mane baru lepas bedah jari. Memang main bola dengan kaki bukan jari. Tapi mau kena bedal kat tempat cedera mau meleleh air mata der. Salah pula dalam situasi samar sebab masih 50-50.

Alison
Trent Gomez Van Dirk Robbo
Hendo Fabinho Gini
Shaq Sturridge Firmino

Barisan camni jika takda Salah, Mane dan Milner dalam pasukan. Nampak macam nampak agak ruged sebab berbeza dengan fungsi Mane dan Salah. Shaqiri dan Firmino bukan kaki gelecek dan tak berapa pantas. Jadi serangan mungkin tertumpu kat tengah. Bahagian sayap diambil alih dua bek sisi Robbo dan Trent. Jika Fabinho main abam rasa Gini dan Hendo akan jelas bantu lompong ditinggalkan bek sisi yang menyerang. Bahagian tengah nampak lebih industri namun kurang kreatif.  Sebab tu abam cakap Shaq akan lebih kepada pemain no 10. Dan Firmino mungkin berganding Stur kat atas.

Perlawanan camni beri sikit tekanan sebab orang cakap tanpa beberapa bintang. Namun abam rasa kita akan berada dalam landasan terbaik untuk menang dengan ubah stail dan pembacaan lawan tentang taktikal Kloppo. Mungkin ada rahmat disebalik bencana. Kalau tak ada pemain utama cedera Klopp akan terus guna Salah dan Mane terus menerus walaupun mereka main agak merudum. Disamping tu juga dapat juga kita tengok apa yang pemain simpanan mahal macam Fabinho reti main atau tak pasal Klopp peram lama sangat.

Oct 5, 2018

LIGA PERDANA: LIVERPOOL LAWAN MAN CITY




Liga Perdana Inggeris

Liverpool vs Manchester City
11:30 pm
7 Oktober 2018 (Ahad)
Stadium: Anfield
Siaran Langsung: Astro 816/834

Prestasi pasukan sejurus tewas dengan Chelsea nampak kian kelaut. Adakah kebetulan atau tidak, abam tengok kemasukan kembali Kapten Hendo dalam pasukan nampak takda fungsi. Milner yang lagi otai nampak lagi terbaik. Klopp ubah corak sedikit dari musm lepas. Gini Mat Gandum banyak berfungsi dalam tengah bertahan masa Hendo belum main awal musim. Tinggal Keita dan Milner akan merayap kotak ke kotak. Bila Klopp masukkan Hendo bila Keita kurang cergas haritu, terus nampak tak berapa kejap penguasaan tengah. Memang realiti Hendo banyk buat hantaran belakang dan sisi dari jolok bola kedepan cari penyerang.

Juga dalam pada itu bahagian depan nampak ada krisis. Tak berapa jadi isu besar sangat. Umpama ribut dalam cawan saja, bak kata oati2. Namun bagi yang memerhati dan buat penilaian, musim ni trio tak berapa ngam dengan aksi ketamakan dan kekalutan depan gol membuatkan serangan kian hambar. Idea untuk menyerang ada cuma dari 10 gerakan boleh dikatakan jika kena cara, 10 tu cukup bahaya dan boleh mendatangkan gol. Namun apakan daya, lawan kita juga dah belajar cara nak kekang Salah dan Mane. Mereka tak serbu macam dulu, tetapi tunggu dan ambil keputusan dengan sabar.

Lawan City nanti di Anfield. Ya kubu kuat tetapi musim ni Chelsea dah berjaya robohkan ego kita di Anfield. Betul kita main Piala Cap Kerbau yang tak nampak bernilai. Namun kesan saikologi terbawa-bawa dengan seri lagi dengan Chelsea dan paling tak syiok kena bantai dengan Napoli. Kalau main bagus tapi kalah tak apalah. Ni main buruk dan memang patut Napoli dapat kemenngan mutlak. Klopp kena menilai siapa yang patut kena rehat mental fizikal dan siapa kena ketengahkan untuk mengembalikan aura awal musim.

Ikut gesaan ramai nak Mat Kaca Sturridge diberi peluang. Begitu juga dengan Shaq Dudu, Shaqiri. Mungkin ada betul juga pendapat itu sebab Mat kaca nampak bagai intan yang bersinar bukan kaca yang rapuh lagi kebelakangan ni. Dia penyelamat mata masa lawan Chelsea. Jadi boleh simpan separuh masa untuk Salah tau Firmino lepas kita tengok apa Mat Kaca boleh buat alwan kelab lama beliau City. Lagi satu peranan Shaq pula kita nampak dia boleh ganti Ox. Sebab masa lawan City musim lepas Ox adalah sumber inspirasi dan harap Shaq Dudu pon mampu jika diberi peluang.

City main bagus dan diorang merampas balik takhta liga. Namun masalah bagi PepCity ialah Kloppo. Camna main bagus pun diorang tak senang dengan Liverpool. Musim lepas dari 4 perlawanan City hanya menang 1. Liverpool dari pemerhatian abam mudah nak gerunkan City. Kalau pasukan lain mereka kalau nak tekan City tak bersungguh. Cuba 10-15 minit rasa tak boleh blah diorang main bertahan balik dan biar City dapat momentum balik. Lain dengan tektik Klopp kalau nak redah, redah sampai berdarah. Sebab tu Pep cukup badi bila situasi nak hadap kita.

Oct 4, 2018

UCL : NAPOLI 1-0 LIVERPOOL


Hati nie terpanggil untuk membuat artikel ini atas 2 perkara. Satu, abam admin perlukan masa bertenang dan berehat buat sementara waktu dan yang kedua apa yang saya rasa tentang pasukan kesayangan saya ini. Seperti biasa, ini hanyalah pendapat peribadi saya yang masih kurang ilmu mengenai bola sepak. Jika ada yang tidak bersetuju, itu terpulang kepada individu terbabit.

Perlawanan awal pagi tadi saya dapat rasakan pasukan kita bermain di bawah tahap permainan sebenar mereka. Hanya 3 atau 4 pemain yang menunjukkan effort atau kehendak untuk menang. Mungkin saya silap tetapi seingat saya, tiada shot on target atau percubaan tepat ke gol napoli. Hero kita mo salah kelihatan begitu berkarat. First ball pun bersepah-sepah. Pertahanan napoli berusaha menutup segala ruang bagi mo salah untuk lakukan cubaan atau hantaran. Firmino pun nampak nya agak sukar untuk melepaskan diri. Cuma mungkin Mane yang agak menonjol di sini dengan larian pantas dan gerakan lincah. Saya tidak tahu apa yang bermain di fikiran klopp. Apakah taktikal yang cuba dia gunakan. Mat kaca masuk agak lambat menggantikan Mane.

Bagi pendapat saya, mo salah harus lah di rehatkan dibangku simpanan terlebih dahulu. Ini bagi mengembalikan keyakinan dan semangat seperti sebelum ini. Bagi peluang kat mat kaca yang sedang  perform untuk bermain dalam 60 atau 65 minit pertama. Mat kaca nie dia tak boleh main 90 minit berterusan sebab akan memberi kesan jangka masa panjang. Kaki pun diperbuat dari kaca. Senang nak injured. Tetapi beliau nampak memberi impak yang besar apabila diberikan peluang oleh klopp. Mungkin taktikal boleh diubahsuai ke 4-2-3-1. Sturridge mengetuai serangan di hadapan sambil dibantu dibelakang oleh firmino. Salah direhatkan dan digantikan dengan baby shaq dudududu. 2 midfielder di tengah gandingan wijnaldum dengan milner atau henderson memang cukup meyakinkan. Bahagian pertahanan takde masalah cuma malam tadi saya rasakan gomez dan trent bermain agak fancy. Banyak percubaan napoli datang dari arah mereka.

Terakhir sekali, saya masih berpendapat yang pasukan kita perlukan seorang attacking midfielder untuk melakukan kerja-kerja serangan. Hantaran dari tengah ke penyerang memang kurang. Kalau semua perasan, kita jarang ada percubaan dari luar kotak penalti. Nampak begitu besar kelompongan yang ditinggalkan oleh coutinho. Bagi saya, klopp harus cuba kembali membawa fekir ke anfield januari ini. Fekir mungkin tidak sehampir coutinho tetapi dari segi cara dia bekerja diatas padang amat mengagumi saya. Dia boleh melakukan thru pass atau cubaan terus. Ini yang tidak ada dalam pasukan kita sekarang. Seorang attacking midfielder yang boleh membaca perlawanan dengan baik.

Perlawanan seterusnya bakal menjanjikan pertarungan yang cukup hebat. Apakah taktikal yang bakal di gunapakai oleh klopp. Kita sama-sama nantikan.

Labels

Liverpool (216) Rumours (157) Premier League (153) Priemer League (70) Steven Gerrard (40) Piala Europa (37) Champion League (35) Luis Suarez (34) Fernando Torres (32) Rafael Benitez (31) Youth (25) Kenny Dalglish (23) Lucas Leiva (21) cartoon (21) kontrak (21) Dirk Kuyt (20) Hari ini dalam sejarah (20) Jersi (20) Owner (20) Player (20) komentar (20) Isu terkini (19) Chelsea (18) England (18) Lagenda (18) Piala FA (18) Awards (17) Daniel Agger (17) Andy Carroll (16) Jamie Carragher (16) Piala Dunia (16) news (16) transfers (16) Antarabangsa (15) Man U (15) Perpindahan (15) Man City (14) Roy Hodgson (14) Xabi Alonso (14) Pepe Reina (13) Piala Liga (13) premeir league (13) ulasan (13) Alberto Aquilani (12) Everton (12) Gossip (12) Lawak (12) Ryan Babel (12) cedera (12) Arsenal (11) Javier Mascherano (11) kecederaan (11) Pengurus (10) ucapan (10) David Ngog (9) Liverpool tour (9) Martin Skrtel (9) Newcastle (9) Robbie Keane (9) Stoke (9) ex-liverpool (9) Alex Ferguson (8) Andrea Dossena (8) Joe Cole (8) Jose Enrique (8) Aston Villa (7) Carragher (7) Emilliano Insua (7) Iklan (7) Milan Jovanovic (7) Paul Konchesky (7) Raheem Sterling (7) Raul Meireles (7) Sami Hyypia (7) Tactical (7) West Brom (7) anugerah (7) Alvaro Arbeloa (6) Bolos (6) Carling Cup (6) Craig Bellamy (6) Damien Comolli (6) Daniel Ayala (6) Fakta (6) Goalkeeper (6) Jaringan (6) Jordan Henderson (6) Lawak Basi (6) Pemain Terbaik (6) SPURS (6) Sebastian Coates (6) Stewart Downing (6) Sunderland (6) Wigan (6) birthday (6) Andriy Voronin (5) Blackburn (5) Brendan Rodgers (5) Copa America (5) Fixture (5) Fulham (5) Glen Johnson (5) Jay Spearing (5) Liga Europa (5) Midfield (5) Pemberitahuan (5) Pra-musim (5) Yossi Benayoun (5) pinjaman (5) Albert Reira (4) Analisis (4) Belajar Bola (4) Charlie Adam (4) Christian Poulsen (4) Defender (4) Glen Johnsen (4) Hull (4) Insua (4) Jermaine Pennant (4) John Henry (4) League Cup (4) Liverpool vs Arsenal (4) Liverpool vs West Ham (4) Maxi Rodriguez (4) Pacheco (4) Rasis (4) Reading (4) Reserve (4) Rick Parry (4) Sparta Prague (4) Steve Clarke (4) Suso (4) Warrior (4) West Ham (4) Wolverhampton (4) kontroversi (4) opponent (4) statistik (4) tahukah anda (4) winger (4) Bek kiri (3) Birmingham (3) Brad Jones (3) Brighton (3) Euro2012 (3) Hillsborough Disaster (3) Jadual perlawanan (3) Joe Allen (3) John Flanagan (3) Jonjo Shevley (3) LFC TOUR 2014 (3) Liverpool Youth (3) Liverpool vs Man City (3) Liverpool vs Man U (3) Liverpool vs Southampton (3) Liverpool vs Spurs (3) Nabil El Zhar (3) Owner Liverpool (3) Penjaga Gol (3) Piala Europa Liverpool (3) Piala Europa. (3) Polisi (3) Pra musim Liverpool (3) Primier League (3) Totenham hotspurs (3) Undian (3) akademi (3) humour (3) loan (3) taktikal (3) Andre Wisdom (2) Anelka (2) Assaidi (2) Berita (2) Brazil (2) Carlos Tevez (2) Carta (2) Conor Coady (2) Contract (2) Damine Plessis (2) Danny Wilson (2) Dejan Lovren (2) Doni (2) Euro16 (2) Europe (2) Fabio Aurelio (2) Fabio Capello (2) GOL (2) Gerrard (2) Ian Rush (2) Insiden (2) Kahwin (2) Kargiakos (2) LFC TOUR 2013 (2) Liverpool vs Aston Villa (2) Liverpool vs Everton (2) Liverpool vs Fulham (2) Martin Kelly (2) Norwich (2) Patrice Evra (2) Peraduan (2) Player Of The Month (2) Rafa Benitez (2) Retired (2) Rival (2) Rumours Liverpool (2) Sammy Leee (2) Simon Mignolet (2) Skuad (2) Soroton Perlawanan (2) Trofi (2) VIDEO (2) Wembley (2) coach (2) formasi (2) games (2) match report (2) queen park rangers (2) rekod (2) scouting (2) staff (2) striker (2) 3-5-2 (1) Aaron Lennon (1) Adam Johnson (1) Alan Hansen (1) Alex Ferguson kena troll (1) Aly Cissokho (1) Anfield (1) Antonio Cassano (1) Arsene Wenger (1) BISNEZ (1) Beatles (1) Bek Kanan. (1) Benayoun (1) Bike (1) Bilbao (1) Bill Shankly (1) Blunder (1) Bolton (1) Bootroom (1) Borini (1) Burnley (1) Cardiff (1) Charles Itandje (1) Christian Zapata (1) Christopher Buchtmann (1) Columnist (1) Daniel Sturridge (1) Danny Ward (1) Danny murphy (1) David Martin (1) David Moores (1) David Trezeguet (1) David Villa (1) Dietmar Hamann (1) Dimitri Payet (1) Djimi Traore (1) Epic Liverpool (1) Exeter (1) FC Braga (1) Facebook Liverpoolkita (1) FacebookPages (1) Fan Man U provokas (1) Fans (1) Fifa (1) Fifa12 (1) Flop (1) Gael Clichy (1) Gary Neville (1) Gerardo Bruna (1) Harry Redknapp (1) Hatem Ben Arfa (1) Hearts (1) History Channel (1) Honda (1) Howard Webb (1) IFTTT (1) Ian Ayre (1) Ian St John (1) Jack Hoobs (1) Jack Robinson (1) Jack Wolfskin. (1) James Milner (1) Javier Manquillo (1) Jersi Torres (1) Jerzy Dudeks (1) Jurulatih (1) Keji (1) Kesebelasan Utama (1) Kevin Keen (1) Krisis (1) Kristian Nemeth (1) Krisztian Nemeth (1) Kyrgiakos (1) LIVERPOOL 4-3 GUANGDONG (1) Latihan (1) Leighton Baines (1) Liverpool goal (1) Liverpool players (1) Liverpool vs Cardiff (1) Liverpool vs Norwich (1) Liverpool vs Robatnichki (1) Liverpool vs Robatnicki (1) Liverpool vs Stoke (1) Liverpool vs Sunderland (1) Liverpool vs Swansea (1) Liverpool vs Udinese (1) Liverpool vs Wigan (1) Majalah Bolasepak (1) Malaysia (1) Man Marking (1) Mario Gomez (1) Mascherano (1) Midfielder (1) Mourinho (1) Mouro Pederzoli (1) Nostalgia (1) Oldham (1) Peminat Liverpool (1) Penaja Liverpool (1) Penampilan ke 100 England Gerrard (1) Pengarah Strategik Bolasepak (1) Perlawanan Testimonial (1) Perolehan pendaptan Liverpool (1) Peter Crouch (1) Philip Degen (1) Platini (1) Press Conference (1) Ramadhan Liverpool (1) Raul Miereles (1) Roy Hodgson Tactic (1) Rumours Flamini Liverpool (1) SAS (1) SPUR (1) Sakit jantung (1) Samed Yesil (1) Sammy Lee (1) Sasaran (1) Sayembara (1) Sejarah (1) Sidang Akhbar (1) Stadium (1) Stamford Bridge (1) Stephen Darby (1) Steve McMahon (1) Suarez dan Sturridge (1) Swansea (1) Sylvian Marveaux (1) Testimonial (1) Titi Camara (1) Txiki Brigistain (1) Undang-undang (1) West Ham vs Liverpool (1) Zonal Marking (1) cetusan minda (1) children (1) cuba teka (1) degen (1) derby (1) diving (1) f (1) facebook (1) fantasy football (1) gaji (1) galacticos (1) goal lfc (1) hukuman (1) jokes (1) klasik (1) kolo Toure (1) liverpool 4-0 Spurs (1) maskot (1) pencabar (1) persahabatan (1) pre (1) preseason (1) protes (1) qpr (1) revenue income (1) santai (1) sayap kanan (1) setpiece (1) sponsor (1) squad (1) supporter (1) tips (1) tour (1) twitter (1) ulangtahun (1) youtube (1)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails