Jun 29, 2009

Babel, apa cerita?



Dalam riuh rendah berita, khabar angin, gosip tentang Alonso, Mascherano, Torres, Arbeloa dan Dossena, tidak banyak pula yang mengaitkan Babel. Rafa tidak mengatakan yang beliau akan menjual Babel secara berterus-terang tetapi akhbar di UK seakan-akan pandai membaca isi-hati Rafa.

Jika Rafa hendak menjual Babel sekalipun beliau terpaksa menunggu kelab yang benar-benar dapat memberikan pakej menarik, barulah beliau akan memberikan Babel kata putus. Sebelum ini Babel telah dikaitkan dengan Juventus, Totenham dan Aston Villa. Tetapi belum ada bidaan rasmi dari kelab-kelab tersebut cuma petikan dari pengurus meraka yang berminat dengan pemain Belanda itu.

Tetapi memandangkan musim depan hanya seorang lagi pemain yang Rafa akan dapatkan setelah membeli Glen Johnson, maka peluang Babel untuk kekal mungkin bergantung kepada siapa yang akan dibeli seterusnya. Jika pemain Sayap dibeli disebelah kiri maka masa depan beliau di Anfield mungkin sudah hampir. Kalau disebaliknya Babel bolehlah bekerja keras untuk menunjukkan potensi dan kebolehannya.

Jun 27, 2009

Kekalkan Arbeloa



Menurut Rafa, beliau mungkin bakal mengekalkan Arbeloa setelah kemasukan Glen J dari Pompey untuk posisi Bek Kanan. Malah dengan Real Madrid hanya seakan mahu mendapatkan bekas pemain mereka itu dengan murah. Rafa tidak sesekali akan melepaskan Arbeloa setelah membentuk Arby dari pemain cap ayam di La Liga sehingga terpanggil dalam skuad kebangsaan Sepanyol di bawah tunjuk ajarnya.

Walaupun kehadiran Glen J pastinya akan menggugat posisi utama Arby, namun bagi saya pemain utiliti ini bakal digunakan untuk pelbagai posisi. Dengan berita terbaru bahawa Aurelio telah mengalami kecederaan lutut dan bakal berehat panjang, maka Arby boleh bermain sebagai pemain gantian untuk kedua-dua posisi fulbek.

Manakala Dossena walaupun nampak begitu optimis untuk kekal di Anfield musim ini, saya rasa tidak perlulah kekalkan pemain ini. Mungkin ada peningkatan semenjak dua menjak ini tetapi peranan beliau musim lalu amat terlalu kecil berbanding fulbek lain seperti Aurelio dan Insua.
Penjualan beliau lebih bernilai berbanding percubaan kedua musim depan untuk memuaskan hati pengurus dan peminat

Jun 26, 2009

Era Carslberg mungkin berahir


Liverpool FC, the English soccer club, are reportedly ready to bring their long-term shirt sponsorship deal with Carlsberg to an end in an effort to secure a deal comparable to the UK£80 million (US$130 million) partnership Manchester United have signed with Aon.

According to The Times newspaper, ‘while talks are continuing and both parties would like their long association to continue, Tom Hicks and George Gillett Jr, the co-owners, believe that the club have been undersold commercially for too long and want a deal that reflects their position as one of the most recognisable brands in world football.‘

‘The present deal with Carlsberg, which was signed in February 2007 in the wake of the Americans’ takeover at Anfield, is worth £7.2 million a year and expires next summer,‘ continues the Times. ‘Carslberg has until the end of July to negotiate a new contract exclusively with Liverpool but thereafter the club will be able to explore other options.‘


Komen: Inilah yang ditunggu-tunggu.

Jun 24, 2009

Kartun Minggu ini



Ada faham? Tarak faham ... hmmm
begini.. selalunya kat UK kalo ader sesaper yang ilang
gambo diorang akan dicetak pada kotak susu..
selain kat Balai..

Jadi, ini merupakan sindiran tajam menikam,
mengenai kejuaraan Liga yang menghilang sejak 19 tahun lalu..
Moga musim ini diketemukan hendaknya....

RBS sedia biaya semula Liverpool FC



Nampaknya pembiayaan peribadi Hick & Gillet telah mendapat lampu hijau dari Royal Bank of Scotland. Gillet akan menjualkan aset lain iaitu Kelab Hoki Ais, Montreal Canadien dan Hick pula bersedia melepaskan Texas Rangers,kelab Bola Lisut terkemuka di USA. Nampaknya koboi-koboi tua itu semacam komited untuk menyuntik dana dengan penjualan aset di tanahair mereka. Mereka nampaknya optimis untuk terus memberikan segalanya buat Liverpool FC. Macam ada udang sebalik batu nampaknya.

Tetapi saya rasa prasangka saya berasas. Ini kerana bolasepak merupakan sukan No. 1 didunia dan mereka yang mempunyai duit pastinya akan melabur dalam perniagaan yang berasaskan sukan ini. Kalau kena caranya, pulangan dari perniagaan ini amat lumayan. Lihat sahaja Real Madrid dan Man U, mereka telah memanipulasi sokongan peminat dengan pelbagai barangan yang berkaitan dengan kelab mereka. Dari penjualan jersi hinggalah kole minum kopi.

Jadi Hick & Gill punya satu tujuan. UNTUNG. Mereka punya ramalan bahwa Liverpool akan menjadi lubuk emas buat mereka, tetapi takdir tuhan telah membuatkan kegawatan ekonomi Amerika satu halangan besar buat mereka. Mahu tak mahu mereka terpaksa juga mengeluarkan duit poket mereka bagi menampung hutang dan pembiayaan kelab.

Apa yang kita peminat semua harus buat ialah tunggu sehingga mereka berdua sudah mati akal dan tiada punca lagi untuk dicari. Dan ketika itu kita harap mereka terpaksa menjual kembali kelab dan juga berharap pemilik baru akan mereliasasikan impian peminat.

Rafa: mahal pun mahal lah



Rafa pun cakap yang pembelian ini macam tak berbaloi. Tapi apakan daya pemain Inggeris mahal-mahal belaka. Bak kata orang macam Anak Dara Kedah. Betol kan orang Kedah.

Namun sebaliknya, Rafa terpaksa membeli Glen J atas sebab undang-undang terbaru kejohanan Eropah perlukan pemain tempatan untuk kuota tersebut. Apa yang diharapkan ialah semoga Glen J menjadi hendaknya.

Calon ganti Mascher



Felipe Melo
Age: 25
Club: Fiorentina
Position: Defensive midfielder
An energetic, physical and imposing central midfielder, Melo is the man being touted as the one to add a bit of grit and steel to the Arsenal side.

Those questioning whether a Brazilian is the best option for such a role should consider two things: firstly, the way Gilberto Silva performed in the same position for the Gunners before leaving for Panathinaikos in 2008, and secondly the fact that Melo has amassed 17 yellow cards and three red cards in his first season with Fiorentina.

Melo has already stated he’s flattered by talk of Arsenal’s interest, saying: “It's clear that interest from big clubs makes me happy because it shows I have worked well, but I would like to once again confirm that I am very well in Florence and have a great relationship with my teammates, the club and the fans.”

Another impressive performance for the Brazilian national team against Italy on Sunday evening may have seen Melo gain a few more admirers, with North London rivals Tottenham apparently among the chasing pack, so Arsene Wenger may need to move swiftly to complete the deal.

Kalau Mascher jadi ke Barcelona, saya rasa budak Melo ni macam sesuai. Itu pendapat peribadi dan melalui pantauan ringkas ketika Piala Konfederasi. Selain fizikal mantap dan skill kawalan bola, beliau mampu menjaringkan gol. Tetapi kalau nak terpaksa potong jalan Pak Wenger dulu lah.

Jun 22, 2009

Dossena dan Itali



Tak sangka walupun sebegitu hampeh ketika di Anfield, namun Dossena telah menjadi kesebelasan pasukan Itali dalam Piala Konfederasi baru-baru ini. Walaupun tidak sebagus mana namun persembahan beliau boleh dikatakan gak konsisten. Walaupun telah menjaringkan gol sendiri ketika perlawanan menentang Brazil, namun bahagian kiri Itali jarang menerima serangan dari Brazil. Malah hantaran beliau amat berbahaya kepada lawan dan sekali sekala Maicon juga terpedaya dengan gerakan beliau.

Bukannya saya mengharapkn beliau kekal di Anfield, tetapi berharap dengan persembahan beliau sebegini maka kelab lain akan berebut-rebut untuk mendapatkan khidmat bakal Bek Kiri No. 1 Itali ini. Insua bakal menjadi bek kiri utama kita musim akan datang dan pemergian Dossena akan memberikan Insua lebih peluang.

Jun 21, 2009

Ancellotti mahu Nando bergandingan Villa



Chelsea telah umumkan yang mereka akan cuba menyogok £50juta pemilik pokai kita agar menjualkan Torres. Mereka yang telah menawarkan £35juta kepada Valencia, bagi mendapatkan David Villa ingin menyatukan pasangan serangan Sepanyol itu di Stamford Bridge.

Rafa mungkin sedaya upaya menolak pembelian ini, tetapi apa yang merisaukan kita ialah jika pemilik kelab akan mempergunakan peluang ini untuk menampung hutang mereka. Kalau begitulah sikap mereka pastinya kita terpaksa menjadi seperti 5 tahun lalu iaitu selesa di tangga ke-4.

Jun 19, 2009

Kabur




Kita telah lihat dan boleh menganalisa kekuatan dan kelemahan pasukan kita musim lalu. Bahagian pertahanan boleh dikatakan mantap dan antara yang terkebal di Liga Perdana. Jika tidak bagaimanakah Pepe Reina mampu mengjadi penjaga gawang kedua yang kurang dibolosi. Ini kerana kerjasama dan kemantapan bahagian itu yang semakin konsisten dari beberapa musim lalu.

Walaupun muncul sebagai pasukan yang menjaringkan gol tertinggi dengan 77 jaringan, namun kita gagal muncul juara liga. Ini kerana kekuatan serangan kita hanya muncul diakhiran musim. Itupun hanya setelah Rafa memberikan lesen penuh untuk menyerang dengan sepenuh kekuatan. Bukannya kita tidak mampu, tetapi Rafa bagaikan tersedar yang sasaran beliau dan peminat kini hanya tertumpu untuk memenangi Liga.

Masa tidak dapat diundur, tetapi jika boleh 7 keputusan seri di Anfiled bakal menjadi kemenangan jika Rafa menggunakan formula serangan berbanding taktik defensif. Jadi untuk itu kekuatan bahagian serangan perlu dibawa masuk. Calon peribadi saya adalah Tevez kerana ciri beliau yang boleh dikatakan kena dengan kehendak Rafa. Boleh menjaringkan gol, fizikal yang mantap, pengalaman dan sudah masak dengan selok belok EPL serta boleh bermain dalam perbagai posisi serangan.

Walaupun ketika ini persaingan untuk mendapatkan Tevez dikatakan sudah diluar jangkauan, namun masih tiada pasukan yang telah berjaya dalam persaingan ini. Jadi peluang masih ada jika Rafa menjual pemain yang tidak boleh jalan seperti Babel, Voronin dan Dossena bagi memperolehi lebihan belanjawan. Jika tidak pastinya peluang keemasan untuk menghampiri gelaran ke 19 pastinya nampak suram. David Villa jangan cakaplah umpama mimpi sinag hari untuk memilikinya.

Tetapi Rafa mungkin mempunyai sasaran lain untuk bahagian serangan seperti David Silva. Saya bukan tidak yakin dengan pemain licik ini.. Apa pun pendapat saya mungkin salah kerana Silva belum pun lagi dibeli apatah lagi bermain di EPL tetapi kebimbangan saya ada mungkin terbias dengan beberapa kelibat pemain Sepanyol di EPL. Albert Luque, begitu sensasi di Deportivo tetapi hampas di Newcastle. Tetapi lihat sahaja apa yang berlaku kepada Deco. Hebat di La Liga bukan bermakna boleh berjaya di EPL.

Jadi apa guna beli Bek Kanan mahal jika boleh digunakan dana untuk beli penyerang. Hanya Rafa yang boleh merungkai misteri itu.

David Moore tidak lagi di Anfield.



Setelah menjual kelab yang beliau miliki dan minati, bekas pemilik Liverpool David Moore telah meletakkan jawatan sebagai Lembaga Pengarah di Liverpool FC. Beliau teramat kecewa dengan apa yang berlaku dan dilakukan oleh pemilik sekarang. Namun begitu jawatan Presiden Kehormat masih beliau sandang kerana begitu cintakan kelab sebagai peminat setia.

Komen: Menyesal pun dah tak berguna En Moore. Sekarang En. Moore pulun buat duit banyak-banyak dan beli balik LFC dari tangan Hick & Gill. Kalau tak cukup juga kongsi modal dengan ShareLiverpool yang akan menggunakan duit poket peminat yang pastinya tidak akan membiarkan kelab terjerumus dalam kebangkrapan.

Jun 18, 2009

Barca mahu Reina ganti Valdes

barcelona reina Pictures, Images and Photos

Pepe Reina is the target of a £20million bid from Barcelona. The Spanish goalkeeper began his career at the Nou Camp and his father also played for the Catalan club and now Pep Guardiola is targeting the Liverpool star as a potential replacement for Victor Valdes. Valdes' is set to leave the Nou Camp - Manchester United are keen - and Guardiola is eager to sign Reina as his replacement. Valdes has a year of his contract to run but rather than let him go on a free, Barcelona may sell him and use the funds to persuade Rafael Benitez to let Reina go.

Reina's value has rocketed following his £6million move to Merseyside from Villarreal in 2005 and the 26-year-old has strong ties with Barcelona, with father Miguel living in the city.

Benitez does not want to sell Reina, whose contract at Anfield expires in 2014, but he may be forced into a sale to fund his summer spending spree.

Sekarang baru diorang menyesal lepaskan Pepe. Tapi masa Pepe main dengan Barca umur beliau baru setahun jagung, malahan plak masa tu Galakticos De Madrid memang tidak terkalah. Apa pun diharap ini semua hanya permaianan media. Kalo Reina pun kena jual akunanti suruh geng S.O.S (Spirit Of Shankly) gi peteh kepala pemilik dua ekor tu.

Jersi ke-3 2009/01



Entah betol atau tidak masih belum dapat dipastikan. Ini kerana gambar ini seakan superimposed sahaja. Tetapi rekaannya agak menarik walaupun ringkas. Saya rasa seluar untuk jersi ini mungkin hitam atau putih.

Torres mahu sama Villa

david villa liverpool Pictures, Images and Photos

LONDON - Penyerang sensasi Liverpool, Fernando Torres berminat untuk bergandingan bersama rakan senegaranya, David Villa di Anfield.

Torres dan Villa berjaya mencipta keserasian luar biasa dalam skuad kebangsaan Sepanyol dan menjadi tonggak utama kepada kejayaan negara itu muncul juara pada Kejuaraan Eropah (Euro) 2008.

Menurut Torres, jika dia diberi kuasa untuk menentukan perpindahan dalam skuad The Reds, maka pemain pertama yang akan dibawanya ke Anfield ialah Villa.

"Sayangnya bukan saya yang menentukan tetapi pengurus kami, Rafael Benitez yang akan melakukan pembelian.

"Namun, untuk membawa David (Villa) ke Anfield bukanlah sesuatu yang mustahil. Kami kerap bermain bersama dalam pasukan kebangsaan yang secara peribadi, saya senang bergandingan bersamanya.

"Saya juga tidak pasti adalah kami gandingan penyerang terbaik di dunia ketika ini tetapi kami adalah juara Eropah dan ia sudah cukup membuktikan kehebatan kami berdua," jelas Torres kepada agensi Daily Star.

Sementara itu, Villa memberitahu kenalan rapatnya bahawa dia hanya akan meninggalkan Sepanyol jika dikaitkan dengan Liverpool.

Bagaimanapun, Liverpool mungkin tidak mampu bersaing dengan Barca yang membuat tawaran £37 juta (RM214 juta) dan juga Real yang menawarkan £35 juta (RM202.3 juta) ke atas Villa. - Agensi

Permulaan Mencabar EPL 2009/10



Spurs akan melayan kunjungan pasukan kita pada perlawanan pembukaan pada 15 Ogos ini. Kunjungan terakhir telah mengakibatkan kita tewas 2-1 dan merupakan rekod kekalah pertama musim lalu. Perlawanan ini bakal menentukan rentak kita awal musim kerana seperi musim lalu, kita berjaya menang tipis di Villa Park dan menghasilkan permulaan yang membanggakan semenjak Rafa menjadi Pengurus.

Perlawanan kedua agak rumit juga apabila kita menerima kunjungan pasukan yang suka menggali kubu ditempat sendiri iaitu Stoke. Kita hanya mampun seri dengan mereka di Anfield musim lalu dan musim ini diharapkan momentum corak serangan yang dipraktikkan pengakhiran musim dapat menerobos kekebalan kubu stoke ini. Lagi satu, pastinya mereka akan mempergunakan Rory "Si tangan Lastik" Delap, untuk melakukan serangan melalui lontaran kedalam. Untuk itu kita mesti men"tackle" tangan beliau bukannya kaki. :)

Chelsea bakal menjadi tuan rumah pada perlawanan ketiga 3 Oktober. Dan skuad Ancelotti, bakal mempersiapkan Cota, kayu hoki dan buku lima untuk membalas dendam dek kerana ditibai dalam kedua-dua perlawanan liga musim lalu. Kekuatan mereka tidak berapa jelas kerana mereka belum lagi membeli pemain lagi dan ini mungkin muslihat ala mafia Itali, Ancelotti.

Man U akan bertandang ke Anfield 24 oktober,untuk memberikan kita pelengkap musim mencabar ini. Walaupun ketiadaan Ronaldo, dengan dana yang banyak pastinya skuad Syaitan Merah ingin pulang dengan sesuatu dan ingin membalas dendam seperti Chlesea yang mana mereka ditibai dengan teruk di Old Toilet.

Musim 2009/10 bakal memperlihatkan keupayaan sebenar pasukan kita. Ini kerana pasukan lain seperti Man U, Chelsea, Arsenal dan juga pasukan OKB seperti Man City pastinya akan berusaha untuk mencabar kejuaraan Liga.

Jun 17, 2009

Kartun Minggu Ini


Galaktikus II sedang gila merekrut Jedi dari seantero dunia . Ronaldo, Kaka telah menjadi galaktikos upahan. Ribery, Alonso dan Villa telah diburu oleh Imperialis Perez dalam usaha menguatkan era Galaktikos II. Nantikan...

Jun 16, 2009

Hatrik Torres julang Sepanyol


RUSTENBURG, Afrika Selatan - Penyerang Liverpool, Fernando Torres menyata- kan tiada apa-apa yang mahu dibuktikannya selepas meledak hatrik ketika Sepanyol membelasah New Zealand 5-0 pada saingan Piala Konfederasi 2009 awal pagi semalam.

Torres melengkapkan hatrik tersebut hanya selepas 17 minit perlawanan berlangsung, sekali gus melebarkan rekod tanpa kalah Sepanyol kepada 33 perlawa- nan.

Dua lagi gol Sepanyol dijaringkan Cesc Fabregas pada penghujung separuh masa pertama dan David Villa pada awal babak kedua.

"Saya belum pernah mencatat hatrik sepantas ini dan ia satu kejayaan menarik bersama skuad kebangsaan.

"Saya melunaskan janji kepada rakan sepasukan. Tapi saya memperolehnya hasil kerja keras mereka di belakang saya.

"Saya tak rasa saya perlu buktikan se- suatu. Saya yakin tidak seorang pun bersikap sebegitu. Kami semua beraksi pada peringkat tertinggi," katanya yang kini sudah menjaringkan 22 gol bersama Sepanyol.

Dengan tuan rumah, Afrika Selatan sekadar seri tanpa jaringan dengan Iraq, Sepanyol kini mendahului Kumpulan A dengan tiga mata.

Sepanyol akan bertemu Iraq malam esok, manakala New Zealand perlu memulihkan maruah mereka ketika berdepan tuan rumah, Afrika Selatan pada hari yang sama.

Dua pasukan teratas setiap kumpulan akan layak ke separuh akhir. - AFP

Jun 15, 2009

Glen J, perlukah dia di Anfield

Pastinya terdapat 2 pendapat umum samada Glen Johnson patut dibawa ke Anfield atau tidak.

OK mari kita mula kajian kes terhadap Bek Kanan yang kita ada, Arbeloa, Carrgher dan Darby.

Arbeloa - Kekuatan atau kelemahan dibahagian tersebut tidaklah ketara kerana prestasi Arbeloa amat konsisten dan telah berjaya mengenepikan sentimen peminat terhadap penjualan bekas Mr Konsisten, Finnan. Malah Arbeloa telah berjaya menempatkan diri dalam skuad Sepanyol ketika ini walaupun bukan pilihan utama. Malah desas-desus terbaru kedua-dua kelab dari Madrid telah cuba menyeret Arby kembali ketanahair mereka.

Carragher - Ketiadaan Arby beberapa perlawanan kerana cedera dan digantung telah diisi oleh Carra. Walaupun lemah dari segi menyerang tetapi Carra cukup berpengalaman dalam situasi bertahan. Ini kerana posisi tersebut pernah beliau isi diawal kariernya. Malah musim ini beliau telah berjaya menjaringkan gol (walaupun dikira sebagai gol sendiri). Jadi Carra boleh digunakan sebagai bidan terjun terbaik untuk menggantikan Arby jika sesuatu aral berlaku.

Darby - Pemain muda ini boleh menyerang dan bertahan, tetapi tidak pernah dicuba Rafa dalam liga. Permainan beliau boleh dikatakan amat mirip kepada Rob Jones, apabila bermain bersama skuad simpanan. Merupakan kapten pasukan juara Piala FA remaja 2007. Patut diberikan peluang untuk melihat kemampuan Scouser muda ini.

PERBANDINGAN.

Glen Johnsen - Bekas pemain West Ham, dan Chelsea ini merupakan bek kanan terbaik Liga Perdana musim ini menurut juri awam. Kebolehan beliau adalah mampu menggerakkan serangan dari bawah dan menyerang serta menjaringkan gol. Kelemahan beliau adalah cukup mudah tertipah oleh pemain Sayap lawan kerana corak permainan serbu cam lembu. Oleh sebab itulah Chelsea terpaksa membawa masuk Ferreira menggantikan beliau. Dan nasib baiklah Arry Redknapp menaikkan kembali reputasi dan menggilap permata itam ini.

Jadi pendapat perbadi saya ialah Rafa mungkin membeli Johnson tetapi dengan harga yang dikatakan sekitar £18juta pound adalah sesuatu yang membazir. Sepatutnya wang itu boleh dibelanjakan untuk mendapatkan pemain serangan baru. Malah salah satu yang lebih merisaukan ialah dapatkah Glen J memberikan persembahan yang lebih meningkat bersama kita atau menjadi sebaliknya dan itu merupakan perjudian yang amat tinggi nilainya untuk dipertaruhkan.

Keane mahu pinjam Ngog



ROY KEANE plans on taking Liverpool strike ace David Ngog on loan to Ipswich for a season.
The French starlet has failed to establish himself at Anfield since arriving from Paris St Germain in the summer of 2008.
Town boss Keane is desperate to bolster his striking options and had Ngog watched in the Toulon tournament.
Keperluan untuk membiarkan Ngog dipinjamkan ke Liga Championship bergantung kepada 2 keadaan. Pertama jika penyerang terbaru dibawa masuk maka Ngog boleh dibiarkan dipinjamkan bersyarat iaitu boleh dipanggil balik jika berlaku krisis kecederaan penyerang utama.

Kedua jika tiada penyerang lain dibawa masuk rasanya Ngog tidak perlu dipinjamkan. ni kerana prestasi beliau di peringkat U-21 bersama Perancis telah membuktikan bahawa Ngog merupakan prospek masa depan yang boleh digilap sebagai bintang.

Oleh itu ada baiknya pemain muda lain seperti Nemeth dan Pacheco dipinjam ke kelab Liga Championship untuk diberikan pendedahan dan sepak terajang bolasepak dalam kesebelasan utama.

Jun 14, 2009

Siapa disebalik kontroversi ini


Menurut sumber, cerita disebalik permintaan Mascherano untuk berhijrah adalah berpunca dari kononnya isteri beliau tidak seronok tinggal di UK kerana payah berkomunikasi dan berminat ke Sepanyol.

Perkara ini bukan janggal bagi pemain kita. Sebab isteri Voronin sebelum ini juga pernah mengeluarkan kenyataan yang sama. Beliau mengejek yang iklim di UK serta penduduknya kurang "up to date" dan "old fashion".

Jadi sekarang hanya bergantung kepada Mascerano untuk membuat keptusan sebagai ketua keluarga. Beliau perlu memikirkan yang Rafa telah menyelamatkan karier beliau di West Ham dan tidak membuat keputusan atas sebab orang lain.

Real belum putus asa

alonso

Terbaru dan eksklusif kononnya, Real akan memberikan Robben, penerjun terbaik mereka sebagai tukaran dengan Xabi bersama-sama £22juta pound. Sebelum ini Perez telah cuba mengumpan Negredo, Heinze dan Bueno dalam tawaran terdahulu.

Kualiti dan kebolehan Robben memang tidak boleh disangkal termasuk skil terjun tiruk, tetapi ianya tidak ada makna jika Alonso dilepaskan dengan hanya tawaran sebegitu. Kalau Ronaldo mereka boleh bayar sampai £80 juta, inikan pula pemain antarbangsa Sepanyol pula, sekurang-kurangnya nilai semasa Alonso adalah £40+ juta.

Nantikan seterusnya siapa pula yang akan dijadikan tukaran untuk drama perpindahan ini.

Kenaikan pangkat 5 pemain ke Skuad Simpanan



5 pemain baru telah dibawa ke Melwood dari Akademi iaitu dari kiri, Lauri Dalla Valle (17), Christopher Buchtmann (17), David Amoo (18), Nathan Eccleston (18) dan Alex Kacaniklic (17). Mereka akan menjalani latihan sepenuh masa dengan Jurulatih Simpanan baru iaitu, John McMahon adik kepada Steve MacMahon, bekas bintang kita.

Jun 13, 2009

Etoo jadi umpan jerat Mascher



Samuel Eto'o has been offered to Liverpool by Barcelona in a swap deal as the European champions step up their bid to land Javier Mascherano.Eto'o, 28, is one of the most sought-after strikers in Europe after failing to agree a new deal at the Nou Camp.Barca believe offering him to Liverpool for unsettled Mascherano could help to smooth a deal.

Reds boss Rafa Benitez insisted earlier this week that he wasn't willing to sell his Argentine defensive midfielder to Barca "at any price" - even £50million .But Mascherano's agent, Walter Tamer, also spoke this week about Mascherano's "dream" of playing for the Champions League winners. And Barca are also well aware of Liverpool's financial woes as well as their lack of depth in attack. Eto'o now has just a year left on his current deal.

Sepatutnya tak payah tunggu hendak buat tukaran dengan Mascher. Eto'o punya kontrak dah nak tamat dan Barca terpaksa jula juga mamat ni. Man citeh pasti akan ambil kesempatan jika tiada kelab elit lain yang membida Eto'o. Oleh itu dapatkan Eto,o dan kirim salam kat Giordiola sebab Marcher wa olang tarak mau jual.

Persediaan musim 2009/10




Jun
11 Jersi Tempat Lawan diedarkan
14-28 Piala Konfederasi , pemain yg bakal terbabit : Torres, Reina, Alonso, Arbeloa, Riera (Spain), Dossena (Italy), Lucas (Brazil)
16 Jadual Perlawanan musim 2009/10 dikeluarkan.

July
15 vs FC St Gallen AFG Arena, St Gallen
19 vs Rapid Vienna Ernst Happel Stadium, Vienna
22 vs Thailand National Stadium, Bangkok
26 vs Singapore National Stadium, Singapore
31st Meadow Lane Notts County v Liverpool XI

August
2 vs Espanyol Cornella-El Prat Stadium, Barcelona
3 Bristol Rovers v Liverpool XI, Memorial Stadium
5 vs FC Lyn Oslo
8 vs Atletico Madrid ,Anfield
15 Perlawanan Sulung Liga Perdana 2009/10 bermula

Jun 12, 2009

Saya menang Moto

Taklah, siapa nak bagi moto musim gawat ni. Tapi kalau nak memenangi plak "This Is Anfield" boleh cuba masuk pertandingan teka pemain pertama dibeli Rafa musim 2009/10. Cuma apa yang perlu jadi ahli forum http://www.est1892.co.uk/ dulu.. Selepas tu tekalah siapa saja, tetapi hanya sekali teka sahaja. Selamat mencuba.
http://www.est1892.co.uk/forums/showthread.php?t=61511


Dear all, we will be running a number of competitions during the summer and here are details of the first one:

First of all the prize is a squad signed "This is Anfield" metal sign just like the one is this caption:



It has been signed by Gerrard, Torres, Alonso, Rafa and the rest of the squad at Melwood. The winner will receive it via special delivery shortly after the competition closes.
To have a chance of winning all you have to do is predict who will be RAFA's first summer signing, along with the fee involved. For example: Michael Owen (Newcastle Utd) - Free - will do as an entry or Tuncay (Middlesbrough) £3.5m. To enter just submit your entry on this thread and I will register it. No entries will be accepted on the day of the actual signing, you have to predict and enter beforehand. If you predict the correct player but are miles off with the transfer fee, then the entry with the correct transfer fee (or the nearest) will win. The competition applies to the first team and must be a major signing.

My decision is final.

The winner will be announced as soon as Liverpool FC formally confirm the signing - good luck.

*Only one entry per member please.

Apa kaitannya Mat KangKang ke Madrid dengan kita?

£80 juta jumlah perpindahan untuk Ronaldo ke Real. Fuyoo gila babi punya kaya Man U lepas ni. Tetapi dah Man U yang kaya, camna kita boleh seronok pulak. Kisahnya macam ni, Man U dah kurang sengat dah jika Mat Kang2 ni pergi. Lagipun kita berharap yang Fergie bleh buang duit beli pemain ntah apa-apa cam Veron, Anderson dan Berbatov banyak2.

Tetapi yang paling sempoinya, pastinya Real dah kopak poket sebab dah beli Kaka £56juta minggu lalu. Jadi Alonso mungkin terselamat dari dikebas oleh mereka. Sehinggakan Real hanya bermodalkan budak hingusan Madrid iaitu Negredo dan Bueno untuk menjadi bonus dalam modal pembelian Alonso. Dan yang paling penting selepas ini adalah perbaharui kontrak Xabi selama mana beliau setujui.

Jun 11, 2009

Guinea dapat sentuhan Camara

CONAKRY - Bekas penyerang Liverpool, Titi Camara dipilih sebagai jurulatih baru Guinea bagi menggantikan Robert Nouzaret dari Perancis, selepas skuad kebangsaan negara itu tumpas kepada Ivory Coast pada persaingan kelayakan Piala Dunia, Ahad lalu.

"Kami telah membuat keputusan untuk berhenti menggunakan khidmat Nouzaret selepas mencapai keputusan tidak baik baru-baru ini.

"Selain itu, kami juga bersetuju bahawa dia akan mendapat bayaran gaji sebanyak tiga bulan, berbanding 20 bulan," kata Menteri Sukan Guinea, Fodeba Isto Keira, kelmarin.

Guinea mengalami dua kekalahan terdahulu kepada Burkina Faso dan Ivory Coast di persaingan kelayakan Piala Dunia.

Gaji Nouzaret yang dilaporkan menerima bayaran sekitar 23,000 euro sebulan (RM113,149) sebelum ini sudah pun menerima kritikan daripada ketua tentera junta yang merampas kuasa di Afrika Barat.

"Ia menjadi satu perkara yang sangat mahal dan pasukan kebangsaan ini juga tidak boleh kemana-mana.

"Kami telah mengambil keputusan ini untuk keselamatan diri Nouzaret sendiri. Dia tidak lagi akan bersama pemain-pemain dan peminat," tambah menteri tersebut.

Camara yang sebelum ini pernah beraksi bersama Guinea di Piala Kebangsaan Afrika 2004 akan turut memegang jawatan pengarah teknikal. - REUTERS

Jun 10, 2009

Mascherano cetus gelora di Anfield



LONDON - Pemain tengah Liverpool, Javier Mascherano membuatkan pengurusnya, Rafael Benitez tergamam seketika.

Ini kerana, Mascherano menyatakan dia mahu meninggalkan Anfield untuk menyertai Barcelona musim depan.

Barcelona dilaporkan telah menghubungi ejen kepada pemain Argentina itu dan bersedia melakukan bidaan sebanyak £20 juta (RM114.3 juta) bagi mendapatkannya.

Ejen Mascherano, Walter Tamer mengesahkan bahawa dia telah mengadakan perbincangan dengan Pengarah Teknikal Barcelona, Txiki Beguiristain.

Tamer turut mengakui Mascherano benar-benar mahu menyertai kelab gergasi Sepanyol itu.

"Jika kelab seperti Barcelona mahukan kami selepas mereka telah menang segala-galanya, maka sudah jelas pemain terbabit mahu beraksi di sana.

"Ia akan membuatkan Mascherano berasa bangga untuk beraksi dengan mereka selepas pasukan itu mengharungi musim menakjubkan.

"Saya yakin perpindahan ini dapat diselesaikan. Saya telah bercakap dengan Beguiristain tentang perkara ini biarpun kami dah lama tak berhubung sebenarnya," kata Tamer.

Peluang beraksi sebaris dengan pemain tengah terbaik dunia seperti Andres Iniesta dan Xavi Hernandez pula pastinya tidak mahu dilepaskan Mascherano.

Berita tersebut pastinya satu lagi tamparan hebat kepada Benitez yang kini bimbang bakal kehilangan pemain tengahnya, Xabi Alonso yang diburu Real Madrid. - Agensi

Benitez mahu beli pemain murah



LONDON - Pengurus Liverpool, Rafael Benitez berikrar tidak akan meninggalkan Anfield tatkala skuad The Reds itu mengalami krisis kewangan ketika ini.

Malah Benitez berkata, dia sudah bersedia untuk memulakan pembelian pemain tetapi pada kadar yang murah.

Sebelum ini, Benitez merancang untuk membawa masuk nama-nama besar ke Anfield.

Bagaimanapun, dia terpaksa membatalkan senarai awalnya untuk memancing beberapa nama besar seperti Gareth Barry, David Villa dan Carlos Tevez.

Barry sudah pun dibeli Manchester City manakala Tevez dan Villa semakin melepasi nilai harga yang mampu ditawarkan Liverpool.

Justeru Benitez kini cuba untuk memikat pemain Middlesbrough, Tuncay Sanli dan pertahanan Portsmouth, Sylvain Distin sebagai ganti.

"Kami sedar ia pasti sukar kerana krisis kewangan ini turut melanda seluruh dunia dan jelas sekali kami tidak mempunyai banyak dana untuk dibelanjakan.

"Tapi saya masih berasakan kami mempunyai wang yang cukup untuk menambah seorang atau dua pemain baru yang kami perlukan.

"Musim ini kami beraksi baik dan mampu bersaing di peringkat tertinggi. Jika kami dapat mengambil seorang atau dua pemain baru, saya rasa kami boleh lebih meningkat," kata Benitez.

Ironinya, kenyataan Benitez itu hadir pada hari yang sama Liverpool perlu membayar hampir £2 juta (RM11.4 juta) untuk pembiayaan perjalanan, perundangan dan perbelanjaan peribadi untuk kedua-dua pemiliknya, Tom Hicks dan George Gillett.

Ia ditambah dengan berita tentang Kop Football (Holdings) Ltd., anak syarikat kelab tersebut yang diuruskan dua warga Amerika Syarikat itu yang mengalami kerugian £42.6 juta (RM244.6 juta) tahun lalu. - Agensi

Jun 9, 2009

Liverpool harap untung Alonso



Liverpool mempertaruhkan Xabi Alonso sebagai ‘ibu duit’ sempena perpindahan musim panas ini setelah kelab mewah, Real Madrid dikatakan berminat mendapatkan pemain Sepanyol itu.

Presiden Real, Florentino Perez mengesahkan minatnya terhadap pemain berusia 27 itu Ahad lalu tetapi menghadapi tugas sukar memujuk pengurus Liverpool, Rafael Benitez melepaskan pemainnya.

Benitez sebelum ini menolak tawaran RM140 juta untuk Alonso yang dikatakan sebagai tidak masuk akal dan jauh dari nilai jangkaan kelab. Namun memandangkan Benitez hanya mempunyai bajet RM110 juta musim panas ini, tawaran berkenaan penyelesaian terbaiknya jika mahu membawa masuk muka baru ke Anfield musim depan.

p/s : Nampak macam berita mengarut, tetapi silap haribulan Rafa terpaksa jual juga. Ini kerana iklim kewangan Liverpool dibawah koboi tua Hick & Gillet macam nak kemarau dan kering kontang.

Jun 8, 2009

Hantu galah bakal kembali


The Sunday Mirror is claiming Rafael Benitez is lining up a £4m bid for former Red Crouch. Liverpool reportedly have an advantage over other clubs chasing the England striker as Portsmouth still owe them half the fee they paid for Crouch last Summer.

Riera akhiri zaman bujang



Albert Riera telah menamatkan zaman bujang beliau dengan mengahwini awek lama beliau dari Russia, Yulia Koroleva di Omsk, Siberia minggu lalu. Tahniah buat Riera. Kalau dah berkahwin tu jgn dok ingat itu saja. Silap-silap nanti terkendon (terjatuh kerana lutut lembik) atas padang.

Jun 7, 2009

Barca mahu selamatkan Liverpool



LONDON - Barcelona merancang untuk 'membantu' Liverpool yang kini menghadapi krisis kewangan.

Juara Eropah itu dilaporkan mengemukakan tawaran £20 juta (RM111.8 juta) untuk membeli pemain The Reds, Javier Mascherano.

Barca menyampaikan hasrat mereka untuk mendapatkan kapten Argentina itu kepada penasihat Mascherano setelah mendengar laporan tentang akaun Liverpool yang mengalami kerugian £42 juta (RM234.8 juta) kelmarin.

Mascherano, 25, ketika ini masih mempunyai baki kontrak selama tiga tahun selepas dia berhijrah ke Anfield pada Januari 2007.

Barcelona pasti memerlukan khidmat Mascherano memandangkan mereka akan kehilangan dua pemain, Yaya Toure dan Seydou Keita selama dua bulan kerana dua pemain terbabit akan terlibat dengan Piala Negara-Negara Afrika nanti.

Situasi terkini Liverpool pula memungkinkan skuad bimbingan Rafa Benitez itu bakal kehilangan seorang lagi pemain, Xabi Alonso yang ditawarkan £24 juta (RM134.1 juta) oleh Real Madrid. - Agensi

Skim VSS Liverpool


Kegawatan ekonomi bukan membabitkan pekerja kilang saja seperti yang berlaku di Malaysia. Tetapi di Melwood juga 16 kakitangan termasuk mereka yang bersama kelab selama 20 tahun telah dipaksa mengambil skim pemberhentian tersebut. Philip Nash, Pengurus Kewangan baru telah mengambil pendekatan ini bagi rangka penjimatan kos bagi mencapai sasaran £2 juta. ini kerana kekalutan sumber kewangan dan bebanan hutang kelab yang meningkat akibat krisis kewangan.

Antara nama besar yang telah atau bakal menimggalkan Liverpoolfc ialah Jurulatih Simpanan, Gary Ablett, Pengarah Academy, Piet Hamberg dan Jurulatih Remaja 14 & 16 Dave Shannon dan Hugh McAuley. Namun ada sebilangan mereka yang enggan pergi bakal mendapatkan khidmat guaman samada bagi mendapatkan pakej pampasan yang lebih tinggi atau untuk kekal dalam jawatan kembali. Ini menurut mereka, sesetngahnya tidak diberikan notis lebih awal sebab mereka diberhentikan.

Ada juga sumber yang mengatakan, ini merupakan keinginan Rafa untuk mengubah keseluruhan imej Liverpool dalam era Rafalution. Dengan mencantas idea lama oleh orang lama, Rafa akan memasukkan kakitangan baru yang dapat membawa order baru Rafalution. Oleh itu perancangan beliau akan lebih mudah dan lancar dan beliau dapat memastikan segala aspirasi beliau akan terlaksana.

Apa jua yang berlaku diharap akan membolehkan kembali Liverpool untuk menaikkan bintang muda dari akar umbi.

In Rafa We trust

Jun 6, 2009

Harapan Terakhir Gerrard pada 2010

gerrard england

Skuad England yang diterajui oleh Don Capello selama ini begitu hebat dengan rekod 100% kemenangan dalam kelayakan Piala Dunia 2010 Di Afrika Selatan. Angin perubahan yang dibawa oleh Pengurus Itali itu amat ketara berbanding era McLaren mahupun Erickson. Maka tidak sah jika media Britain mencanangkan bahawa Piala Dunia edisi 2010 bakal menjadi milik mereka sejak kali terakhir memenanginya pada 1966.

Begitulah juga dengan harapan kapten kita, Gerrard. Beliau yang akan berusia 30 tahun ketika berlansungnya Piala dunia itu nanti berharap edisi kali ini merupakan tuah buatnya. Dengan strategi dan kemampuan pasukan walaupun majoritinya dibarisi dengan muka lama, kali ini kapten kita begitu yakin dengan prestasi beliau dan rakan-rakan sepasukan.

Kalau diikutkan dengan kemampuan beliau sekarang, bagi saya Capello harus meng"outer" formasi denagn meletakkan Gerrard dan Rooney dibahagian hadapan. Biarlah tugas Midfield diletakkan dibahu Lampard dan Barry. Walaupun skill dan teknik kedua-dua Scousers itu mirip satu sama lain tetapi pada pengamatan saya, pertahanan lawan pasti gelabah biawak dengan kekuatan fizikal dan naluri pemusnah kedua-duanya.

Jun 5, 2009

Liverpool bakal dibangkrapkan


Sejak awal penipuan mereka lagi saya akan menjangkakan perkara ini bakal tejadi. Tom dan Hicks bakal memusnahkan impian Liverpurdian semua dengan sekelip mata. Mereka masih sayangkan aset berharga iaitu Liverpool FC, tetapi pada masa yang sama hanya mengharapkan ihsan RBS untuk pembiayaan semula hutang.

Hutang tahunan bagi keseluruhan adalah £42.6juta yang dicatatkan setelah dicampurkan dengan bayaran faedah untuk pinjaman keseluruhan £350juta. Namun perolehan untung Kelab melonjak kepada £10 juta, dan ini bermaksud jika pemilik sekarang membeli dengan duit poket mereka sendiri maka, Liverpool Fc merupakan kelab yang bebas dari hutang.

Dengan situasi kewangan yang kelam-kabut, saya merasakan bahawa musim depan akan menjadikan kita bakal tercicir untuk persaingan Liga. Rafa bakal melihat seorang-demi seorang sasaran beliau bakal dikebas oleh kelab lain. Barry telah ke Man Citeh. Tevez pun bakal menyusul. Silva telah bersemuka dengan pemilik Real Madrid. Apa lagi yang tinggal. Hanya pemain murahan sepert Distin, Kleber dan Downing saja yang hangat diperkatakan.

Kita hanya dapat tunggu dan lihat apa yang Rafa bakal beri kepada kita musim akan datang dengan bajet yang seciput ini. Malahan kemungkinan pemain utama seperti Alonso dan Mascher terpaksa dijual bagi menampung defisit kelab. Jadi musim depan bakal meyaksikan Rafa hanya bertarung untuk kejuaraan liga dengan sebelah tangan.

Liverpool cari ‘kembar’ Torres



Ketua pasukan Liverpool, Steven Gerrard percaya The Reds mampu menyaingi Manchester United dalam perebutan takhta Liga Perdana Inggeris (EPL) musim depan jika pengurusnya, Rafael Benitez membawa masuk dua atau tiga pemain terkemuka ke Anfield pada musim panas ini.

The Reds terus kemarau kejuaraan selama 19 tahun selepas United mempertahankan gelaran juara England sekali lagi musim ini.

Begitupun Gerrard tetap memuji impak besar yang dilakukan penyerang Fernando Torres sejak berhijrah ke Anfield dari Atletico Madrid dan menyifatkan pelaburan besar yang cekap adalah faktor penentu kejayaan sesebuah pasukan.

“Kami perlu mendapatkan lebih ramai pemain seperti Torres. Dia adalah pemain penting kepada pasukan. Anda boleh menyaksikan kesan yang dilakukannya sejak memulakan kariernya di Anfield sehingga hari ini.

“Jika kami boleh mengekalkan kecergasan Torres dan membawa masuk beberapa pemain berkualiti sepertinya ke dalam skuad, kami akan menjadi juara.

“United memenangi aksi liga kerana mereka memiliki pemain di bangku simpanan yang sama hebat dengan kesebelasan utama. Ia sedikit sebanyak menambah kekuatan pasukan,” kata Gerrard.

Jun 3, 2009

Berita Terkini.... Barry telah berjaya dibeli..



Dibeli oleh Man City bukan Liverpool. Dipercayai beliau akan melengkapkan perpindahan dalam seminggu lagi dengan nilai perpindahan £11 juta . Hari selasa ini beliau akan menjalani pemeriksaan kesihatan di Manchester.

Kalau benar ini berlaku, maka Barry telah mengecewakan peminat Villa kerana beliau telah berjanji aka berhijrah ke kelab yang akan bertarung di Liga Juara-Juara Eropah. Dan ini telah menampakkan bahawa beliau juga mengejar wang semata-mata bukannya trofi.

Dengan itu juga, secara tidak lansung Xabi pastinya akan kekal di Anfield walaupun dikatakan Real Madrid berjaya memujuk beliau untuk menjadi Galaktikos terbaru mereka. Dengan situasi perpindahan Barry ke Man Citeh, saya rasa spekulasi Xabi ke Real pastinya akan terpadam tak lama lagi.

sumber: http://www.setanta.com//uk/Articles/Football/2009/06/02/Prem-Barry-heading-for-Villa-medical/gnid-55480/

Jun 2, 2009

Era The Galacticos bermula

MADRID - Taikun kontraktor Sepanyol, Florentino Perez akan mengangkat sumpah sebagai presiden kelab Real Madrid sekali lagi selepas menang tanpa bertanding pada tarikh tutup pencalonan kelmarin.

Bakal presiden yang berusia 62 tahun itu akan dilantik secara rasmi hari ini setelah beberapa pencabarnya menarik diri dan tidak mampu memberi jaminan bank sebanyak 57.4 juta euro (RM283 juta) sebagai syarat untuk bertanding jawatan tersebut.

Sebelum ini, Perez memimpin Real sebagai pasukan paling berjaya dalam sejarah bola sepak di Sepanyol serta muncul kelab berpendapatan tertinggi di dunia dari tahun 2000 hingga 2006.

Di bawah eranya, Real digelar sebagai The Galacticos kerana menampilkan ramai pemain berstatus bintang seperti Zinedine Zidane, Ronaldo, Luis Figo dan David Beckham.

"Kami akan membina semula sebuah pasukan yang mantap dengan dibarisi pemain yang hebat.

"Kami telah pun merangka satu projek yang kukuh dan stabil di mana mampu menarik minat pemain bintang untuk mengubah rentak permainan Real Madrid menjadi lebih menghiburkan dalam setiap perlawanan," kata Perez.

Perez masih belum mengumumkan sebarang nama yang akan dibawanya menyertai Real, namun media Sepanyol melaporkan jurulatih dari Chile, Manuel Pellegrini yang kini membimbing Villarreal, mungkin dilantik sebagai pengendali menggantikan Juande Ramos.

Media Sepanyol turut melaporkan kelab itu mungkin juga akan mendapatkan khidmat perancang AC Milan, Kaka, bintang Manchester United, Cristiano Ronaldo, pemain tengah Liverpool, Xabi Alonso serta bintang Bayern Munich, Franck Ribery.

Sebelum ini, Real dipimpin presiden sementara, Vicente Boluda, yang mengambil alih kelab itu setelah Ramon Calderon meletak jawatan Januari lalu berikutan tuduhan membeli undi dalam mesyuarat agung tahunan kelab tersebut Disember lepas.

Musuh tradisi Real, Barecolna pula telah memenangi Liga Juara-Juara, Liga Sepanyol dan Piala Raja Sepanyol musim ini di bawah jurulatih baru, Pep Guardiola.

Begitupun, Perez memberitahu kejayaan treble Barca musim ini telah memberinya motivasi baru dalam dirinya.

"Saya tidak akan meletakkan sebarang had dalam diri saya," katanya sambil menambah kelab itu memerlukan satu revolusi baru ketika ini.

Pasukan Terbaik 2008/9

Primeir League Team Of The Year

Berbanding pasukan terbaik yang diberikan oleh PFA yang rata-ratanya dikuasai oleh Pemain Man U, pasukan terbaik Actime Index lebih kepada pemain yang memperolehi mata tertinggi sepanjang perlawanan Liga musim 2008/09.

Jadi tidak hairanlah jika pasukan kita harus dinobatkan sebagai pasukan terbaik secara taktikal walaupun hanya mucul dengan naib juara. Dengan diwakili empat pemain disemua posisi iaitu Reina, Carragher,Gerrard dan Kuyt secara tidak langsung menampakkan pasukan kita cukup mantap musim ini.

Ranking pertama dipelopori oleh penjaring terbanyak Liga musim ini Anelka. Tetapi yang lebih mengejutkan ialah Mr Duracell kita, Kuyt telah berada ditangga kedua. Maka tidak hairanlah Rafa amat menyayangi Kuyt berbanding pemain lain.

Jun 1, 2009

Man City mahu cilok sasaran kita



Mark Hughes telah mendabik dada bahawa mereka telah berjaya mengenepikan Liverpool untuk mendapatkan Tevez dan Barry. Dengan bayaran £32 juta untuk Tevez dan £10 juta buat Barry, Boss Man City itu percaya kedua-dua pemain tersebut akan bermain di Manchester msuim depan.

Tetapi Tevez dan Barry telah menyatakan bahawa mereka bukan mengejar wang semata-mata dan mereka hanya akan berhijrah ke kelab elit sekurang-kurangnya untuk bermain dalam kelab yang akan bersaing dalam Liga Juara-Juara Eropah. Ini merupakan faktor utama bagi Barry terutamanya kerana beliau telah berjanji kepada O'Neil sebelum ini.

Jadi disarankan kepada Hughes bahawa elakkan tidur disiang hari kerana mimpi tersebut hanya akan hilang bila terjaga kelak. Reputasi beliau tidak akan berjaya menarik pemain ternama. Cuma yang akan datang cuma pemain upahan yang gilakan wang dari memenangi trofi.

Untuk Fanatik Man U


Alex Ferguson telah memberikan nasihat kepada Rafa berkenaan budi bahasa. Tetapi apa yang berlaku pada perlawanan Akhir Liga Juara-Juara tempohari bagaikan cakap tak serupa bikin oleh Fergie dan skuad syaitannya.

- Apabila Carlos Puyol menjulang Trofi Eropah itu, hanya segelintir Peminat Man U yang masih ditempat duduk tetapi yang lainnya telah berambus. Berbanding peminat kita ketika di Athens dua tahun lalu, majoriti peminat Liverpool telah memberika penghargaan dan tepukan buat lawan kita AC Milan.

- Buat kali pertama dalam minggu ini, peminat Man U telah berhenti menyanyikan "Are You Watching Merseyside" ini melucukan kerana Peminat Merseyside Merah telah melihat... salah satu perlawanan Akhir yang berlangsung dengan hanya satu pasukan yang bermain bola dan satu pasukan lagi main Polis Sentri.

- Jika Lucas yang bernilai £6m bermain buruk seperti £18m Anderson dalam kesemua perlawanan maka beliau pastinya akan menerima kehinaan demi kehinaan yang tiada penghujung.

- Barcelona telah meng"ayam"kan Man U yang bereputasi hebat dengan hinanya, begitu juga telah kita dengan meng"kaldai"kan dua kali pula tu.

-Kenapa Media British tidak menyerang Fergie kerana tidak mengucapkan tahniah kepada lawan dan pengurus mereka. Kalau Rafa yang buat mesti kena bambu cukup-cukup.

- Kegembiraan pastinya dirasakan oleh peminat kita apabila Liverpool masih mendahului 5-3 dalam ranking Piala Eropah. Kalau tidak pastinya makin juah peminat Syaitan Merah menyanyikan lagu "Are You Watching Merseyside" versi Eropah pula.

Labels

Liverpool (216) Rumours (157) Premier League (153) Priemer League (70) Steven Gerrard (40) Piala Europa (37) Champion League (35) Luis Suarez (34) Fernando Torres (32) Rafael Benitez (31) Youth (25) Kenny Dalglish (22) Lucas Leiva (21) cartoon (21) Dirk Kuyt (20) Hari ini dalam sejarah (20) Jersi (20) Owner (20) Player (20) komentar (20) kontrak (20) Isu terkini (19) Chelsea (18) England (18) Lagenda (18) Piala FA (18) Awards (17) Daniel Agger (17) Andy Carroll (16) Jamie Carragher (16) Piala Dunia (16) news (16) transfers (16) Antarabangsa (15) Man U (15) Perpindahan (15) Man City (14) Roy Hodgson (14) Xabi Alonso (14) Pepe Reina (13) Piala Liga (13) premeir league (13) ulasan (13) Alberto Aquilani (12) Everton (12) Gossip (12) Lawak (12) Ryan Babel (12) cedera (12) Arsenal (11) Javier Mascherano (11) kecederaan (11) Pengurus (10) ucapan (10) David Ngog (9) Liverpool tour (9) Martin Skrtel (9) Newcastle (9) Robbie Keane (9) Stoke (9) ex-liverpool (9) Alex Ferguson (8) Andrea Dossena (8) Joe Cole (8) Jose Enrique (8) Aston Villa (7) Carragher (7) Emilliano Insua (7) Iklan (7) Milan Jovanovic (7) Paul Konchesky (7) Raheem Sterling (7) Raul Meireles (7) Sami Hyypia (7) Tactical (7) West Brom (7) anugerah (7) Alvaro Arbeloa (6) Bolos (6) Carling Cup (6) Craig Bellamy (6) Damien Comolli (6) Daniel Ayala (6) Fakta (6) Goalkeeper (6) Jaringan (6) Jordan Henderson (6) Lawak Basi (6) Pemain Terbaik (6) SPURS (6) Sebastian Coates (6) Stewart Downing (6) Sunderland (6) Wigan (6) birthday (6) Andriy Voronin (5) Blackburn (5) Brendan Rodgers (5) Copa America (5) Fixture (5) Fulham (5) Glen Johnson (5) Jay Spearing (5) Liga Europa (5) Midfield (5) Pemberitahuan (5) Pra-musim (5) Yossi Benayoun (5) pinjaman (5) Albert Reira (4) Analisis (4) Belajar Bola (4) Charlie Adam (4) Christian Poulsen (4) Defender (4) Glen Johnsen (4) Hull (4) Insua (4) Jermaine Pennant (4) John Henry (4) League Cup (4) Liverpool vs Arsenal (4) Liverpool vs West Ham (4) Maxi Rodriguez (4) Pacheco (4) Rasis (4) Reading (4) Reserve (4) Rick Parry (4) Sparta Prague (4) Steve Clarke (4) Suso (4) Warrior (4) West Ham (4) Wolverhampton (4) kontroversi (4) opponent (4) statistik (4) tahukah anda (4) winger (4) Bek kiri (3) Birmingham (3) Brad Jones (3) Brighton (3) Euro2012 (3) Hillsborough Disaster (3) Jadual perlawanan (3) Joe Allen (3) John Flanagan (3) Jonjo Shevley (3) LFC TOUR 2014 (3) Liverpool Youth (3) Liverpool vs Man City (3) Liverpool vs Man U (3) Liverpool vs Southampton (3) Liverpool vs Spurs (3) Nabil El Zhar (3) Owner Liverpool (3) Penjaga Gol (3) Piala Europa Liverpool (3) Piala Europa. (3) Polisi (3) Pra musim Liverpool (3) Primier League (3) Totenham hotspurs (3) Undian (3) akademi (3) humour (3) loan (3) taktikal (3) Andre Wisdom (2) Anelka (2) Assaidi (2) Berita (2) Brazil (2) Carlos Tevez (2) Carta (2) Conor Coady (2) Contract (2) Damine Plessis (2) Danny Wilson (2) Dejan Lovren (2) Doni (2) Euro16 (2) Europe (2) Fabio Aurelio (2) Fabio Capello (2) GOL (2) Gerrard (2) Ian Rush (2) Insiden (2) Kahwin (2) Kargiakos (2) LFC TOUR 2013 (2) Liverpool vs Aston Villa (2) Liverpool vs Everton (2) Liverpool vs Fulham (2) Martin Kelly (2) Norwich (2) Patrice Evra (2) Peraduan (2) Player Of The Month (2) Rafa Benitez (2) Retired (2) Rival (2) Rumours Liverpool (2) Sammy Leee (2) Simon Mignolet (2) Skuad (2) Soroton Perlawanan (2) Trofi (2) VIDEO (2) Wembley (2) coach (2) formasi (2) games (2) match report (2) queen park rangers (2) rekod (2) scouting (2) staff (2) striker (2) 3-5-2 (1) Aaron Lennon (1) Adam Johnson (1) Alan Hansen (1) Alex Ferguson kena troll (1) Aly Cissokho (1) Anfield (1) Antonio Cassano (1) Arsene Wenger (1) BISNEZ (1) Beatles (1) Bek Kanan. (1) Benayoun (1) Bike (1) Bilbao (1) Bill Shankly (1) Blunder (1) Bolton (1) Bootroom (1) Borini (1) Burnley (1) Cardiff (1) Charles Itandje (1) Christian Zapata (1) Christopher Buchtmann (1) Columnist (1) Daniel Sturridge (1) Danny Ward (1) Danny murphy (1) David Martin (1) David Moores (1) David Trezeguet (1) David Villa (1) Dietmar Hamann (1) Dimitri Payet (1) Djimi Traore (1) Epic Liverpool (1) Exeter (1) FC Braga (1) Facebook Liverpoolkita (1) Fan Man U provokas (1) Fans (1) Fifa (1) Fifa12 (1) Flop (1) Gael Clichy (1) Gary Neville (1) Gerardo Bruna (1) Harry Redknapp (1) Hatem Ben Arfa (1) Hearts (1) History Channel (1) Honda (1) Howard Webb (1) Ian Ayre (1) Ian St John (1) Jack Hoobs (1) Jack Robinson (1) Jack Wolfskin. (1) James Milner (1) Javier Manquillo (1) Jersi Torres (1) Jerzy Dudeks (1) Jurulatih (1) Keji (1) Kesebelasan Utama (1) Kevin Keen (1) Krisis (1) Kristian Nemeth (1) Krisztian Nemeth (1) Kyrgiakos (1) LIVERPOOL 4-3 GUANGDONG (1) Latihan (1) Leighton Baines (1) Liverpool players (1) Liverpool vs Cardiff (1) Liverpool vs Norwich (1) Liverpool vs Robatnichki (1) Liverpool vs Robatnicki (1) Liverpool vs Stoke (1) Liverpool vs Sunderland (1) Liverpool vs Swansea (1) Liverpool vs Udinese (1) Liverpool vs Wigan (1) Majalah Bolasepak (1) Malaysia (1) Man Marking (1) Mario Gomez (1) Mascherano (1) Midfielder (1) Mourinho (1) Mouro Pederzoli (1) Nostalgia (1) Oldham (1) Peminat Liverpool (1) Penaja Liverpool (1) Penampilan ke 100 England Gerrard (1) Pengarah Strategik Bolasepak (1) Perlawanan Testimonial (1) Perolehan pendaptan Liverpool (1) Peter Crouch (1) Philip Degen (1) Platini (1) Press Conference (1) Ramadhan Liverpool (1) Raul Miereles (1) Roy Hodgson Tactic (1) Rumours Flamini Liverpool (1) SAS (1) SPUR (1) Sakit jantung (1) Samed Yesil (1) Sammy Lee (1) Sasaran (1) Sayembara (1) Sejarah (1) Sidang Akhbar (1) Stadium (1) Stamford Bridge (1) Stephen Darby (1) Steve McMahon (1) Suarez dan Sturridge (1) Swansea (1) Sylvian Marveaux (1) Testimonial (1) Titi Camara (1) Txiki Brigistain (1) Undang-undang (1) West Ham vs Liverpool (1) Zonal Marking (1) cetusan minda (1) children (1) cuba teka (1) degen (1) derby (1) diving (1) f (1) facebook (1) fantasy football (1) gaji (1) galacticos (1) hukuman (1) jokes (1) klasik (1) kolo Toure (1) liverpool 4-0 Spurs (1) maskot (1) pencabar (1) persahabatan (1) pre (1) preseason (1) protes (1) qpr (1) revenue income (1) santai (1) sayap kanan (1) setpiece (1) sponsor (1) squad (1) supporter (1) tips (1) tour (1) twitter (1) ulangtahun (1) youtube (1)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails