Sep 25, 2011

Dari kacamata aku...

Bagaimana anda semua melihat game menentang pasukan Serigala semalam. Reds memastikan kemenangan dengan jaringan 2-1. Laporan penuh perlawanan saya akan serahkan kepada En.Owner-Blog kerana mungkin pemerhatian beliau lebih tepat untuk perlawanan semalam kerana saya hanya melihat melalui ‘Link-stream p2p’ sahaja. Sangkut² & tak clear sangat. yang saya ingin kongsi adalah sikap supporter kita setelah kemenangan ini. Ada yang gembira. Ada yang tidak. Malahan ada juga yang masih memaki hamun sesetengah pemain termasuk King Kenny sendiri. Come on la. Banyak yang membezakan peminat dan juga supporter. Banyak kali dah rakan² senior lain tentang ini. Komen² yang saya perhatikan (paling banyak dalam Facebook.. sbb saya active di sini..) memandang dari sudut yang negative. Saya tidak mengatakan yang tidak ada langsung pendapat yang positive. Tetapi lebih banyak yang negative (Biasa la.. manusia mudah untuk mengkritik tapi susah sikit kalau nak memuji ni)
Di sini saya terpanggil untuk berkongsi pendapat tentang prestasi para pemain REDS bagi perlawanan menentang pasukan bimbingan Uncle Mick McCarthy dari sudut negative dan positive(pada pandangan saya..)

Ayoh mulakan dengan pandangan ‘negative’ yang mungkin ada benarnya…

Kesebelasan utama – Pepe, Skrtel, Carra, Enrique, Kelly, Adam, Lucas, Downing, Hendo, Carroll, Suarez… Persoalan nya.. Kenapa tiada Bellamy, Kuyt, Coates, dan Stevie G dalam kesebelasan utama.. Mereka lebih berkemampuan untuk menjana serangan dan bersedia untuk perlawanan ini.. Kenapa masih lagi Carra sedangkan beliau banyak melakukan kesilapan dalam beberapa perlawanan sebelum ini.. Coates lebih layak dan bersedia.. Kenapa masih lagi ada Hendo dan Carroll.. mereka sering mematikan corak permainan laju REDS.. Mereka masih belum bersedia.. Tidak layak lagi bermain sebagai kesebelasan utama REDS (sampai ada owner yang xder share suh jual plak..haha) Sepatutnya Bellamy dan Kuyt mendapat tempat.. Dan Stevie G juga sudah bersedia mengawal jentera serangan di tengah padang.. Lucas juga tidak diperlukan kerana bermain bukan dgn corak permainan REDS.. Menyusahkan.. Xder function..

Suarez Out ~ Stevie G in – Sampai suarez mengamuk sepak botol air la bila King Kenny mengeluarkan beliau.. sepatutnya Andy Carroll yang kena keluar.. xde function langsung.. badan berat.. Jangan sampai Luis Suarez hantar transfer request.. King Kenny jangan terlalu menjaga ego.. harus jaga hati Suarez..

British Player - Apa yang ada pada pemain dari British(Carroll, Hendo, Downing dan Adam barangkali).. Bukan zaman pemain British terbaik.. Pemain dari luar lebih baik.. jangan terlalu menjaga ego mempertahankan pemain British.. kerana ia tidak membawa ke mana pun..
Dari ini King Kenny harus lebih open dalam memilih pemain.. Janganlah lagi bereksperimentasi dengan pasukan kerana ini akan melenyapkan harapan untuk menjulang piala pada tahun ini.. REDS perlu menang semua perlawanan bagi mengembalikan zaman kegemilangan satu masa dahulu..

Mari kita melihat dari sudut perspektif yang lebih positive pula..

Kesebelasan utama – Kenapa Carra, Lucas, Hendo, dan Carroll… Kenapa tidak Coates, Stevie G, Kuyt dan Bellamy.. Mungkin.. Hanya mungkin kerana Carra diperlukan King Kenny sebagai seorang Leader di bahagian pertahanan dan juga di dalam skuadnya di atas padang dimana Stevie G masih belum cergas pada pandangan King Kenny.. Dan Coates memang tidak dinafikan antara pemain yang bakal menyerlah dalam kem Anfield.. namun beliau masih muda dan belum pasti boleh memimpin barisan belakang REDS.. Lucas pula di perlukan sebagai tukang sapu sebelum bola sampai di hadapan barisan pertahanan REDS.. Stevie G harus kita akui tidak akan sebaik Lucas untuk menggalas tugas ini kerana beliau lebih kepada tugas menyerang.. Carroll dan Hendo pada “pandangan positive” saya perlu berada di dalam kesebelasan utama adalah sebagai pendedahan berterusan King Kenny, agar mereka akan terus memperbaiki permainan kerana terdapat “something special” pada corak permainan mereka.. jadi King Kenny melihat mereka harus diturunkan agar mereka akan dapat mengeluarkan ke’special’an mereka itu.. Jadi “fans Bellamy dan Kuyt” tidak perlu risau kerana mereka masih di dalam perancangan King Kenny..

Suarez Out ~ Stevie G in – King Kenny mengeluarkan Suarez dan bukannya Andy Carroll adalah kerana King Kenny melihat yang Suarez telah kepenatan(di samping Suarez masih belum mendapat proper rest selepas Copa America).. dan King Kenny memerlukan beliau pada setiap perlawanan.. Saya melihat aksi Suarez tidak puas hati sebagai sesuatu yang bagus.. tidak pada pandangan negative.. kerana beliau ingin terus bermain kerana passion beliau dengan bolasepak.. dan ingin memenangi perlawanan untuk REDS.. di harap agar Suarez paham mengapa beliau dikeluarkan.. ini adalah kerana kami semua tidak mahu anda terlalu penat bagi mangharungi setiap perlawanan untuk pasukan.. Cukuplah dengan injury yang lain.. bukan anda.. Kenapa bukan Carroll dikeluarkan.. jawapannya seperti tadi.. Carroll perlukan lebih pendedahan.. bagi menjawab tentang transfer request tersangat mudah.. no one bigger than the REDS… nuff said..

British Player – Saya tidak melihat ini sebagai sesuatu yang tidak baik.. King Kenny memandang tinggi para pemainnya.. Bukan sekadar British player.. Jose Enrique & Lucas telah ‘memaku’ tempat mereka dalam pasukan.. tiada isu disini..

Come on guys.. Everything happened for a reason.. even Our Blood is REDS for a Big reason.. dah panjang sangat saya menulis entry ini.. Ini hanyalah pandangan saya sahaja.. jadi sama² lah kita berfikir untuk kebaikan kelab kesayangan kita ini.. tak salah berfikir yang negative tetapi harap nya berpada².. Cheers…

You’ll Never Walk Alone~~~

12 comments:

  1. Pendapat saya:
    Memang betul Carra harus diganti dengan Coates kerana kerap memberi sepakan penalti,suka simpan bola lama dan yang paling saya tak suka ialah Carra kerap bermain "sepak takraw",tendangan terus kepada striker.
    Lucas agak serabai mlm tadi, defensive mildfield kita kosong dan tidak dikawal dengan baik, terutama 15 minit masa kedua.
    SUAREZ tetap terbaik tetapi dia harus faham kehendak pengurus.
    Carrol harus menjaringkan gol untuk buktikan dia terbaik.
    Lain-lain ok saje.

    ReplyDelete
  2. cukupla prtahankan apa yg blaku smlam.hakikatnya kta hampir tewas krana kbodohan prcaturan yg dmainkan oleh kenny. smpi bila kta berxperimen. adakah pminat tahan jika stiap plawanan ada bolos, n krugian mata. sisih x bmaksud singkirkan pmain yg bodoh. tp prlu biarkn mreka btul2 bsedia. x pyh nak prtahankn, cukup la..team lain habis2an masukkan ksebelasan utama, tnpa mghiraukan mreka akn injured,lvrpool bmain dgn xprimennya. tahniah! buat lg stiap mlm. apa2 pun ynwa!!

    ReplyDelete
  3. pada pendapat aku.. x semua fans dlm FB tu mengutuk.. ada setengah yg mengkritik.. krikan penting.. xde org atau kumpulan yg akan berjaya sepenuhnya klu xde kritikan.. hidup xbleh pura2 dgn pujian sahaja.. dan yg mengkritik bukan fans dari malaysia sahaja.. fans dari UK pun ada.. KK bukan manusia sempurna.. dia xde magic apa2 pun.. dia cuma disayangi oleh semua fans.. itu sahaja..

    ReplyDelete
  4. Heh.. Aku sokong tulisan negativ penulis. Tpi aku nk tmbah tang positiv tentang carrol. Untuk bagi carrol pendedahan, aku rase elok kite pinjamkan beliau ke kelab lain. Beliau perlu belajar banyak perkare lagi untuk jdi striker yg profesional. Kite kne buktikan kpade kelab lain bhawe pembelian carrol adelah sesuatu yg brharge utk kelab 1 ari nnti. Dan aku harap king kenny xkan kekalkan rentak game smlam utk game2 slepas ini. Ape2 pon, IKKWT! Liverpool akan tetap di hati!

    ReplyDelete
  5. zaman dah brubah.skrg, bola sepak brmain dgn teknik brbeza..dgn falsafahnya..kpkran taktikalnya..sistemnya..x dnafikan kd d syngi pminat liverpool tmsuk sy. 1 yg hebat ttng kd adalah motivasinya yg mnyebabkn pmain kta bsmgat kmbali. tp adakah ini ckup untuk liverpool? apabila kta mng, akn d puji.bila klah, dipertahankan.. smoga prubahan akn blaku bmula srta merta.YNWA!!!!

    ReplyDelete
  6. Aku merasakan KK perlu lebih bnyk berinteraksi dgn suarez...ini kerana tiada persefahaman diantara suarez dgn kk menyebabkan suarez memilih meluahkan perasaan di perlawanan dan bukannya di kem latihan...bebanan sbg striker utama serta dibayangi kejayaan di Ajax dan janji2 beliau kpd Coates bhw kelab Liv blh memberikan kejayaan dan piala membuatkan beliau tertekan utk membuktikannya...

    ReplyDelete
  7. pekajadah ramai na pendekar tanpa nama ni keh keh...

    masalah pertama (handerson)

    kalau ikutkan hati aku dah mula nak marah ngan game yang pertama lagi..member aku pernah kata handerson tu lombab...aku tak percaya dan skang ternyata dia memang lembab! menyumpah aku tengok pemain muda lari macam pemain umur 30 tahun!!

    Tapi untuk berlaku adil dia lebih baik skit dari lucas masa time hancai dulu jadi mari kita besabar dan aku sgt berharap Daglish letak dia kat posisi asalnya dan aku percaya dia akan menyerlah ditengah dan tolong lah cari pemain sayap yang ORI bukan tiruan mcm yang ada skang ni


    masalah kedua (tak click )

    antara Suarez dan Carroll, aku sangsi dengan gandingan ini....tapi melihat perlawanan semalam rasanya ada peningkatan dari segi persafahaman...cuma Suarez kena lebih besabar kerana Carroll sgt lembab jadi kalau nak main through pass harap harap jer la pemain lain yang tgh buat larian bukanya Carroll...kalau dak ko gentel jer la sendiri


    Dari segi permainan aku tgk Liverpool tak konsisten itu jer, kalau tgk style pass and move liverpool memang best! Jauh berbeza ngan bola lambung ala liga malaysia Pak cik Roy..tu lah ramai yang tak ingat...melayu mudah lupa la katakan...

    masalah ketiga( pembelian pemain )

    Berkenaan dengan team British liverpool ni, aku rasa mana mana pengurus pon akan buat benda yang sama gak...masa zaman rafa dulu penuh ngan player sepanyol bukanya sepanyol yang first class pon yang second class jer, tak bising lak pon...

    selain dari carrol dan handerson pada aku pembelian Liverpool adalah baik...jangan lah berharap lebih lebih sangat.. padang dari aspek realitinya dimana kedudukan liverpool sekarang dan apa yang peminat harapkan? Beli Ineasta mungkin?

    lagipon target awal Liverpool semua dikebas Manchester.

    masalah keempat( sistem dan posisi yang salah )

    tak dinafikan beberapa keputusan daglish ternyata salah untuk beberapa perlawanan sebelum ini.... Tapi keputusan itu juga dibantu oleh mutu pengadilan yang teruk...secara jujur aku tak boleh menilai perlawanan dengan spurs tempoh hari dengan 9 pemain menentang spurs? mungkin manchester jer yang boleh bermain baik dengan 9 pemain betul ker??!!
    penyelesaain pada masalah ini mudah sahaja jangan letak player diluar posisi asal mereka kecuali mengundang padah. Harap Daglish dah faham sgt situasi ni




    Berkenaan Suarez yang mengamok masa dibawa keluar aku rasa cuma miscommunication jer..

    tak semestinya player yang dibawa keluar itu tidak bagus... aku cukup risau tengok suarez bermain, bukan kerana dia bermain tidak baik tetapi berapa banyak tenaga yang dia dah guna dan berapa banyak yang tinggal...apa akan jadi untuk next game... dia dah jalan tugasnya dengan baik lebih baik dia berehat biar Carroll jer buat keje dia yang tak selesai tu...


    pada pendapat aku buat masa sekarang ini Daglish menjalankan tugasnya dengan agak baik walau pon tidaklah terlalu cemerlang... sesiapa sahaja yang mengurus liverpool sekarang akan mengalami masalah yang sama Liverpool bukan lah team yang benar benar kukuh kita baru sahaja buang kayu mati dan sedang menunas pokok yang baru. tu belum kira kayu yang baik tapi dah kene kebas. Jadi mari sama sama makan kit kat dan bertenang sebentar

    ReplyDelete
  8. KK perlu menggunakan taktik yg terbaek time lawan Everton pas nie .. Game yg mmg perlu menang untuk membuktikan kita buley lawan Man Utd lepas tu .. Elok mainkan Kuyt dan Gerrard , Carragher diperlukan di blakang untuk memimpin ..
    Carroll kurang serasi dengan permainan laju tetapi beliau memang berbakat berdasarkan rekod setengah musim di Newcastle musim lepas..
    TARGET MENANG LAWAN EVERTON DAN MAN UTD !! PLEASE

    ReplyDelete
  9. Sebenarnya kita mengharapkan sistem pertukaran pemain dalam setiap perlawanan. Ini kerana setiap pemain berlainan corak dan kualiti permainannya. Jadi Dalglish sepatutnya menurunkan pemain mengikut kesesuaian corak permainan pihak lawan. Inilah sebebenarnya yang telah diamalkan oleh beberapa pasukan lain terutamanya setan merah.

    Sememangnya banyak pertikaian peminat diatas corak permainan serta kesebelasan utama yang diturunkan. Apa yang kita nampak sekarang ni, setiap perlawanan kebanyakannya hampir pemain2 yang sama diturunkan. bila ini terjadi, banyak keburukan dari kebaikan yang bakal mengundang.

    Kebaikan : Mungkin bila kerap diturunkan bersama, semakin hari persefahaman mereka semakin mantap.

    Keburukan : Bila kerap diturunkan, peratus untuk injured tu memang tinggi. So bila dah injured, pemain2 simpanan ni agak lembab untuk mengalas kesebelasan utama. Ini kerana mereka2 ini sudah terlalu lama memanaskan bangku simpanan. Jadi bila mereka diberi peluang, mereka perlukan masa untuk sehati sejiwa dalam permainan.

    Selain itu apabila skuad yang sama sahaja bermain, tektik dan skil mereka mudah dihidu pihak lawan yang bakal dipertemukan. Kita perlu ingat, walaupun bertukar2 strategi, tetapi pemain2 yang sama juga mengalasnya, sebenarnya masih mengekalkan corak permainan yang sama.

    Tapi walau apapun tanggapan kita, hanya Dalglish lebih memahami dan mengetahui rahsia pemain2nya. Kita berharap sesiapa pun yang diturunkan dapat memberi 100% komitmen terbaik kepada pasukan. YNWA

    ReplyDelete
  10. aku rase si KK saje jer nak simpan kuyt, bellamy & maxi dan tak joinkan/play together si suarez dgn gerrard...mungkin diorg tu semua akan diturunkan serentak mase lawan everton atau manchis tu kot..supaya pihak lawan tak boleh tgk cam mane players ni perform tang bersama (teori tak betul aku..hahaha) for me lawan 2 teams ni REDS wajib MENANG!!!YNWA!

    ReplyDelete
  11. xpe.. at least bley guna game vs mu nt.. hehe.. YNWA!

    ReplyDelete
  12. Aku pn setuju no one bigger than the REDS tp harus d ingat masa Alonso blah ke Real midfield kita terkapai2 cari penganti(bukannya senang)sampai nk ke lembah kehinaan.dan tu Hero kita Suarez plak di beli dan memberi impact sampai position kita pn naik.kadang tu player sorg pn main peranan gak.so,jaga la hati dia gak bukan asyik player British ja.Bukan nk marah tp sayang daa. YNWA...

    ReplyDelete

Labels

Liverpool (216) Rumours (157) Premier League (153) Priemer League (70) Steven Gerrard (40) Piala Europa (37) Champion League (35) Luis Suarez (34) Fernando Torres (32) Rafael Benitez (31) Youth (25) Kenny Dalglish (23) Lucas Leiva (21) cartoon (21) kontrak (21) Dirk Kuyt (20) Hari ini dalam sejarah (20) Jersi (20) Owner (20) Player (20) komentar (20) Isu terkini (19) Chelsea (18) England (18) Lagenda (18) Piala FA (18) Awards (17) Daniel Agger (17) Andy Carroll (16) Jamie Carragher (16) Piala Dunia (16) news (16) transfers (16) Antarabangsa (15) Man U (15) Perpindahan (15) Man City (14) Roy Hodgson (14) Xabi Alonso (14) Pepe Reina (13) Piala Liga (13) premeir league (13) ulasan (13) Alberto Aquilani (12) Everton (12) Gossip (12) Lawak (12) Ryan Babel (12) cedera (12) Arsenal (11) Javier Mascherano (11) kecederaan (11) Pengurus (10) ucapan (10) David Ngog (9) Liverpool tour (9) Martin Skrtel (9) Newcastle (9) Robbie Keane (9) Stoke (9) ex-liverpool (9) Alex Ferguson (8) Andrea Dossena (8) Joe Cole (8) Jose Enrique (8) Aston Villa (7) Carragher (7) Emilliano Insua (7) Iklan (7) Milan Jovanovic (7) Paul Konchesky (7) Raheem Sterling (7) Raul Meireles (7) Sami Hyypia (7) Tactical (7) West Brom (7) anugerah (7) Alvaro Arbeloa (6) Bolos (6) Carling Cup (6) Craig Bellamy (6) Damien Comolli (6) Daniel Ayala (6) Fakta (6) Goalkeeper (6) Jaringan (6) Jordan Henderson (6) Lawak Basi (6) Pemain Terbaik (6) SPURS (6) Sebastian Coates (6) Stewart Downing (6) Sunderland (6) Wigan (6) birthday (6) Andriy Voronin (5) Blackburn (5) Brendan Rodgers (5) Copa America (5) Fixture (5) Fulham (5) Glen Johnson (5) Jay Spearing (5) Liga Europa (5) Midfield (5) Pemberitahuan (5) Pra-musim (5) Yossi Benayoun (5) pinjaman (5) Albert Reira (4) Analisis (4) Belajar Bola (4) Charlie Adam (4) Christian Poulsen (4) Defender (4) Glen Johnsen (4) Hull (4) Insua (4) Jermaine Pennant (4) John Henry (4) League Cup (4) Liverpool vs Arsenal (4) Liverpool vs West Ham (4) Maxi Rodriguez (4) Pacheco (4) Rasis (4) Reading (4) Reserve (4) Rick Parry (4) Sparta Prague (4) Steve Clarke (4) Suso (4) Warrior (4) West Ham (4) Wolverhampton (4) kontroversi (4) opponent (4) statistik (4) tahukah anda (4) winger (4) Bek kiri (3) Birmingham (3) Brad Jones (3) Brighton (3) Euro2012 (3) FacebookPages (3) Hillsborough Disaster (3) IFTTT (3) Jadual perlawanan (3) Joe Allen (3) John Flanagan (3) Jonjo Shevley (3) LFC TOUR 2014 (3) Liverpool Youth (3) Liverpool vs Man City (3) Liverpool vs Man U (3) Liverpool vs Southampton (3) Liverpool vs Spurs (3) Nabil El Zhar (3) Owner Liverpool (3) Penjaga Gol (3) Piala Europa Liverpool (3) Piala Europa. (3) Polisi (3) Pra musim Liverpool (3) Primier League (3) Totenham hotspurs (3) Undian (3) akademi (3) humour (3) loan (3) taktikal (3) Andre Wisdom (2) Anelka (2) Assaidi (2) Berita (2) Brazil (2) Carlos Tevez (2) Carta (2) Conor Coady (2) Contract (2) Damine Plessis (2) Danny Wilson (2) Dejan Lovren (2) Doni (2) Euro16 (2) Europe (2) Fabio Aurelio (2) Fabio Capello (2) GOL (2) Gerrard (2) Ian Rush (2) Insiden (2) Kahwin (2) Kargiakos (2) LFC TOUR 2013 (2) Liverpool vs Aston Villa (2) Liverpool vs Everton (2) Liverpool vs Fulham (2) Martin Kelly (2) Norwich (2) Patrice Evra (2) Peraduan (2) Player Of The Month (2) Rafa Benitez (2) Retired (2) Rival (2) Rumours Liverpool (2) Sammy Leee (2) Simon Mignolet (2) Skuad (2) Soroton Perlawanan (2) Trofi (2) VIDEO (2) Wembley (2) coach (2) formasi (2) games (2) match report (2) queen park rangers (2) rekod (2) scouting (2) staff (2) striker (2) 3-5-2 (1) Aaron Lennon (1) Adam Johnson (1) Alan Hansen (1) Alex Ferguson kena troll (1) Aly Cissokho (1) Anfield (1) Antonio Cassano (1) Arsene Wenger (1) BISNEZ (1) Beatles (1) Bek Kanan. (1) Benayoun (1) Bike (1) Bilbao (1) Bill Shankly (1) Blunder (1) Bolton (1) Bootroom (1) Borini (1) Burnley (1) Cardiff (1) Charles Itandje (1) Christian Zapata (1) Christopher Buchtmann (1) Columnist (1) Daniel Sturridge (1) Danny Ward (1) Danny murphy (1) David Martin (1) David Moores (1) David Trezeguet (1) David Villa (1) Dietmar Hamann (1) Dimitri Payet (1) Djimi Traore (1) Epic Liverpool (1) Exeter (1) FC Braga (1) Facebook Liverpoolkita (1) Fan Man U provokas (1) Fans (1) Fifa (1) Fifa12 (1) Flop (1) Gael Clichy (1) Gary Neville (1) Gerardo Bruna (1) Harry Redknapp (1) Hatem Ben Arfa (1) Hearts (1) History Channel (1) Honda (1) Howard Webb (1) Ian Ayre (1) Ian St John (1) Jack Hoobs (1) Jack Robinson (1) Jack Wolfskin. (1) James Milner (1) Javier Manquillo (1) Jersi Torres (1) Jerzy Dudeks (1) Jurulatih (1) Keji (1) Kesebelasan Utama (1) Kevin Keen (1) Krisis (1) Kristian Nemeth (1) Krisztian Nemeth (1) Kyrgiakos (1) LIVERPOOL 4-3 GUANGDONG (1) Latihan (1) Leighton Baines (1) Liverpool goal (1) Liverpool players (1) Liverpool vs Cardiff (1) Liverpool vs Norwich (1) Liverpool vs Robatnichki (1) Liverpool vs Robatnicki (1) Liverpool vs Stoke (1) Liverpool vs Sunderland (1) Liverpool vs Swansea (1) Liverpool vs Udinese (1) Liverpool vs Wigan (1) Majalah Bolasepak (1) Malaysia (1) Man Marking (1) Mario Gomez (1) Mascherano (1) Midfielder (1) Mourinho (1) Mouro Pederzoli (1) Nostalgia (1) Oldham (1) Peminat Liverpool (1) Penaja Liverpool (1) Penampilan ke 100 England Gerrard (1) Pengarah Strategik Bolasepak (1) Perlawanan Testimonial (1) Perolehan pendaptan Liverpool (1) Peter Crouch (1) Philip Degen (1) Platini (1) Press Conference (1) Ramadhan Liverpool (1) Raul Miereles (1) Roy Hodgson Tactic (1) Rumours Flamini Liverpool (1) SAS (1) SPUR (1) Sakit jantung (1) Samed Yesil (1) Sammy Lee (1) Sasaran (1) Sayembara (1) Sejarah (1) Sidang Akhbar (1) Stadium (1) Stamford Bridge (1) Stephen Darby (1) Steve McMahon (1) Suarez dan Sturridge (1) Swansea (1) Sylvian Marveaux (1) Testimonial (1) Titi Camara (1) Txiki Brigistain (1) Undang-undang (1) West Ham vs Liverpool (1) Zonal Marking (1) cetusan minda (1) children (1) cuba teka (1) degen (1) derby (1) diving (1) f (1) facebook (1) fantasy football (1) gaji (1) galacticos (1) goal lfc (1) hukuman (1) jokes (1) klasik (1) kolo Toure (1) liverpool 4-0 Spurs (1) maskot (1) pencabar (1) persahabatan (1) pre (1) preseason (1) protes (1) qpr (1) revenue income (1) santai (1) sayap kanan (1) setpiece (1) sponsor (1) squad (1) supporter (1) tips (1) tour (1) twitter (1) ulangtahun (1) youtube (1)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails